Főoldal Blog Tippek,Trükkök Hogyan építsük meg gátlóinkat?

RCProf

.
 

Új termékeink

INTERFLON EM30+ Degreaser
INTERFLON EM30+ Degreaser
Interflon HD2 500 ml aerosol
Interflon HD2 500 ml aerosol
Dugók 2,1 és 2,5cc motorokhoz 3db
Dugók 2,1 és 2,5cc motorokhoz 3db
EFRA 2651 Rezó
EFRA 2651 Rezó
EFRA 2660 Rezó
EFRA 2660 Rezó
Hosszú könyök
Hosszú könyök
Közepes könyök
Közepes könyök
Rövid könyök
Rövid könyök
1/10 Onroad INS box
1/10 Onroad INS box
1/10 Onroad légszűrő+olaj 3db
1/10 Onroad légszűrő+olaj 3db

Hogyan építsük meg gátlóinkat?

&l

Tamiya TRF gátlók építése:

Kezdjük a gátlószárral, ami az alappillére a gátlónak, és az építésnek.

Nagyon fontos, hogy építés közben ne sértsük meg a gátlószár titánium bevonatát!

 

gtlszrsszerakatlanul


Először nyomjuk be az E-gyűrűt az alsó horony-ba, tegyünk rá egy 0.1mm-es hézagoló gyűrűt.

gtlszr tizedes hzagolval

Jöhet a gátlótányér, amit a felül lévő horonyba passzoló E-gyűrűvel rögzítünk. A 0.1mm-es hézagolóra azért van szükség, hogy a gátlótányér ne tudjon lötyögni, mert az rontaná a csillapítást.

gtlszr sszerakva

Most kezdhetjük a gátló tömítésének összeszerelését.

gtl s alkatrszei

Érdemes a gyári gumi O-gyűrűt puhább kékre cserélni, így finomabb lesz a gátló mozgása, viszont gyakrabban kell majd a gátlót újraépíteni. Az olaj szivárgás csökkentése érdekében, érdemes Xenon Red Grease-zel, vagy Asso Green Slime-mal bekenni a tömítő elemeket, buggyknál ez kiemelten fontos! Mi az építés során Xenon Red Grease -t használtunk.

kpernyfot 2010-11-18 - 1.14.54

green slime


gtlzsrozs

kkogyrvel

gtlba fehr tmt

Ne szorítsuk meg a kupakot!

gtlratekert kupakkal


A gátlószárat is olajozzuk be, mielőtt a helyére csúsztatnánk!

gtlszrraolaj

gtlszrolajzs

Az alsó kupakot csak azután húzzuk meg hogy a gátlószár a helyére került, de csak annyira hogy, a gátlószárat könnyen lehessen mozgatni!

gtl olaj nlkl


Most egy hengeres végű, vagy egy csípő-fogóval fogjunk rá a gárlószár végére, és tekerjük fel az alsó felfogató elemet.

gtlfog

gtlfelfogat elemmel

Most csavarozzuk fel a hasmagasság állító gyűrűt. Érdemes beolajozni, a gátlótestet, így könnyebb feltekerni.

gtlolajozsa

gtlhasmagll gyrvel

Kezdésnek állítsuk bele a légtelenítőbe az üres gátlókat. Töltsük fel púposra olajjal.

gtl tltse

gtl majdnem teleolajjal

gatlopupos

Vegyük ki őket, és finoman mozgassuk a gátlószárat fel és le, hogy a nagyobb buborékok távozzanak az olajból.

gtlba bubork


Ezután használjuk a légtelenítőt, és távolítsuk el az olajból az összes levegőt.

gtllgtelents

Buggysok a nagyobb gátlólégtelenítőt használják, mert a hosszabb gátlószár miatt a túraautós gátlólégtelenítőbe nem férnek bele a buggys csillapítók.

kpernyfot 2010-11-18 - 10.01.50


Ilyen ha még nem tökéletes a légtelenítés:

gtlaprobuborkokkal

Érdemes gátlólégtelenítőt használni, mert a légbuborékokat sokkal hamarabb el tudjuk távolítani a vákum hatása miatt. Ez versenyen jól jöhet, amikor viszonylag kevés időnk van.

Nem érdemes óriási vákumot csinálni, mert akkor elképzelhető hogy a bekent kék O gyűrű nem fog tudni a vákum ellen tartani, és onnan fog a levegő felfelé áramlani. A helyes vákum beállítása némi rutint igényel, érdemes inkább kisebb vákumot csinálni, (3-4 húzás a Ride gátlólégtelenítő pumpával), így biztos hamarabb elérjük a kívánt eredményt, és nem okoz bosszúságot a légtelenítő használata.


Talán többen tanakodnak hogy milyen olajat érdemes kezdésnek betölteni. Szőnyeges pályákra, pályától és tapadástól függően 450-es vagy 500 -as viszkozitású olajat javaslok.

Mi Marc Rheinard vadonat új termékét az MR33 Rheinard 500-as olajat használtuk.

mr33 450-es olaj

Ha a képen láthatóan néz ki az olaj, akkor kezdhetjük az összeszerelést.

gtlolevegnlkl

Most következik a gátló olajterének a lezárása.

Fontos hogy ne maradjon levegő a membrán alatt, és hogy a gumisapkát elsőre tegyük a helyére. Ha ez nem sikerül előlről lehet kezdeni a légtelenítést.

gtlragumisapka

gtlsapkafelfogatelem

A képen látható módon kell a gátlószárat felnyomni, és nyomva tartani miközben tekerjük rá a kékre eloxált kupakot:

gtlra kupak1

gtlra kupak2

gtlra kupak3

t;p style="text-align: justify;">Azzal hogy felnyomva tartjuk a gátlószárat, a rebound-ot állítjuk. Ez az jelenti, hogy az összerakott gátlónál, ha felnyomjuk vagy lehúzzuk a gátlószárat menyire jön vagy megy vissza. A reboundot az összerakás módszerével tudjuk befolyásolni. Ha úgy rakjuk össze a gátlót, hogy a felső kupak lezárásakor feltolva tartjuk a gátlószárat, akkor alacsolny reboundot kapunk. Ha teljesen kihúzott állapotban tekerjük a helyére a kupakot, akkor magas reboundot kapunk. Elektromos túraautónál és buggynál az alacsony reboundot ajánljuk.

 


Ha összeszereltük a gátlót, érdemes a felfogató elemet a hasmagasság állító gyűrű jelöléséhez állítani, így későb könyebb lesz setupolni a kocsit.

Tegyük fel a rugókat és a rugótányért.

gtlvg

Ellenőriznünk kell, hogy az összes gátlónk egyforma hosszú-e. A TRF gátlóknál ez a hossz a gátló aljától a tetejéig 61,5mm.

Ne felejtsük el a hasmagasságot ellenőrizni az autónkon miután visszatettük a gátlókat, akkor is, ha a hasmagasság állító gyűrűket nem tekertük el!


Fontos!

A gátlókban az olajat a versenynap elején érdemes betölteni, és a tapadásból származó olajváltás miatt a versenynap közepén mégegyszer cserélni.

 

 

Gyártók


Keresés

Események

Október 2017 November 2017 December 2017
Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

AllVideos Reloaded

Hírlevél

Név:
E-mail: