Főoldal Blog Tippek,Trükkök Hogyan építsünk golyós differenciálművet?

RCProf

.
 

Új termékeink

INTERFLON EM30+ Degreaser
INTERFLON EM30+ Degreaser
Interflon HD2 500 ml aerosol
Interflon HD2 500 ml aerosol
Dugók 2,1 és 2,5cc motorokhoz 3db
Dugók 2,1 és 2,5cc motorokhoz 3db
EFRA 2651 Rezó
EFRA 2651 Rezó
EFRA 2660 Rezó
EFRA 2660 Rezó
Hosszú könyök
Hosszú könyök
Közepes könyök
Közepes könyök
Rövid könyök
Rövid könyök
1/10 Onroad INS box
1/10 Onroad INS box
1/10 Onroad légszűrő+olaj 3db
1/10 Onroad légszűrő+olaj 3db

Hogyan építsünk golyós differenciálművet?


Ahhoz, hogy hozzáférjünk a differenciálműhöz, szereljük ki a modellünkből.

p7067805k

Szétszerelés előtt érdemes kis edénykéket kikészíteni, ezekbe tesszük majd az apró alkatrészeket. Mindenképpen textil, vagy törlőkendő fölött szereljünk, hogy a véletlenül kipottyanó alkatrészek ne vesszenek el.


Ha versenyen kerül sor az újraépítésre, akkor érdemes már szétszereléskor is diffi állító lapot (MuchMore Diff Plate) használni, mert így elkerülhetjük a golyók, hézagolók szétszóródását.

screen shot 2010-07-06 at 10.56.57 pm

p7067810k

edsvs diffi

diffiszetszedes kezzel

Az összes szédszedett alkatrészt féktisztítóval mossuk át addig, amíg a rárakódott szennyeződések teljes egészében el nem tűnnek.

p7067829k

Ez után következhet a nyomólapok felújítása.


Fogjuk meg az egyik kihajtást, tegyük rá a nyomólapot, és kezdjük el csiszolni.

p7067862k

Fontos hogy teljesen sík legyen a felület, ezért mi erre a célra egy márványlapot használunk, de üveglap is tökéletesen megfelelő.

Előszőr 400 – as érdességű csiszolópapírt használjunk, majd fokozatosan térjünk át 600-800-1000-1200-asra. Ez azért fontos hogy a nyomólapon a lehető legkevesebb karc maradjon. Akkor jó, ha tükörsíma.

A nyomólap csiszolásnak a lényege hogy a golyók által kialakított mélyedést eltűntessük.

p7067881k

Az új nyomólapokat is szükséges felcsiszolni, bár símának tűnik, pár perc csiszolás után láthatjuk hogy nem az. Érdemes először durvább felületű csiszolópapírral kezdeni itt is (600-800), majd fokozatosan haladni finomabbak felé (1000-1200).


Csiszolás után újra mossuk el a nyomólapot féktisztítóval.


Gondosan mossuk ki a nyomócsapágyat is, és kenjük be bőven Asso Black Grease-el.

Tisztítás előtt:

p7067837k

Tisztítás után, asso zsírral kenve:

p7067859k

p7067856a

black grease


A legtöbb tamiya modellnél a differenciálmű kihajtás és a nyomólap között nincs alakzáró kötés, ezért ide nagyon ragadós zsír kell. Mi Tamiya Hard Friction Grease-t használunk.

p7067886k

Kenjük be a ezzel a lila színű zsírral a kihajtást és tegyük a helyére a nyomólapot.

A csapágyakra MuchMore golyóscsapágyolajat használjunk.

p7067883k

sol_che-sb_z1

Interflon Fin Super semmiképp se kerüljön a differenciálmű közelébe, mert rendkívül jó kenési tulajdonságai miatt nem fogjátok tudni olyan erősen meghúzni a diffit hogy ne csússzon el.

p7067888k

Ezután kenjük a be vékonyan differenciálmű zsírral a nyomólap azon felületét, ahol a golyók fognak futni.

p7067892k


Erre a célra két féle zsírt ajánlunk. A kedvezőbb ár/értékű Schumacher Silicone Diff Lube-ot és a prémium kategóriás csúcsminőségű Marc Rheinard Differenciálmű zsírt. Mi a Marc Rheinard zsírt használtuk.

marcrheinard diffi zsdr

A kiválasztott zsírból ne csak a nyomólapra, hanem a golyók helyére is kenjünk.

p7067902k

p7067908k

A TRF autók differenciálműveinél arra kell figyelni, hogy a középen található két csapágy közötti hézagolót ne felejtsük el visszatenni.

p7067910k

diffiosszerakas


A hosszabb élettartam érdekében, használhatunk porvédő matricát, hogy megakadályozzuk a bekoszolódást. A matrica felragasztása előtt mindenképpen zsírtalanítsuk a külső felületet, ahova fel fogjuk ragasztani. A belső felületet ahova pedig nem szeretnénk hogy odaragadjon, (mivel a két felület egymáshoz képest forog) kenjük be nagyon vékonyan (diffi)zsírral.

p7067928k

p7067945k


Most következik a difi meghúzása, bejáratása.

difimatrica

Fontos, hogy nem alakzáró nyomólapnál ne csúszatassuk meg a difit, mert ha elcsúszik a nyomólap a kihajtáson, akkor kezdhetjük újból az egészet. Ezért fontos már alapból jó keménységűre meghúzni. Ez tapasztalatot igényel. A bejáratás előtti keménység beállítására használhatjuk a MuchMore Diff Plate szerszámot.

difitest

p7067923k


Ha visszaszereltük a modellautónkba, járassuk be.

Azért fontos úgymond kézben bejáratni, mert ha autózás közben járatnánk be, akkor az alkatrészek 'összekopása' közben a diffi kilazulna, (amivel akár össze is olvaszhatjuk a müanyag elemeket), vagy felkeményedhet, ami a szíj elszakadásához vezet. Mindemellett mindkettő eset károsan befolyásolja a kocsi menettulajdonságait.


Miután visszaépítettük a modellautóba, ellenőrizzük a diffikihajtások és a feltengelyek közötti kapcsolatot. Ha túlzottan kikopott, akkor lehet hogy hamarosan ki kell cserélni. Néhány autóban a féltengely nem közvetlenül csatlakozik a kihajtáshoz, hanem egy műanyag patkó van beépítve a két elem közé, így csak a műanyag alkatrészt kell gyakrabban cserélgetni, nem pedig a drágább hajtáselemeket. A kopás csökkentésére kenjük be a patkót és a difikihajtást Xenon Blue Grease-el, mellyel növeljük az élettartamát.

zsir1

kp3-2

kp5

 

 

Gyártók


Keresés

Események

Augusztus 2017 Szeptember 2017 Október 2017
Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

AllVideos Reloaded

Hírlevél

Név:
E-mail: