Főoldal Onroad

RCProf

.
 

Új termékeink

INTERFLON EM30+ Degreaser
INTERFLON EM30+ Degreaser
Interflon HD2 500 ml aerosol
Interflon HD2 500 ml aerosol
Dugók 2,1 és 2,5cc motorokhoz 3db
Dugók 2,1 és 2,5cc motorokhoz 3db
EFRA 2651 Rezó
EFRA 2651 Rezó
EFRA 2660 Rezó
EFRA 2660 Rezó
Hosszú könyök
Hosszú könyök
Közepes könyök
Közepes könyök
Rövid könyök
Rövid könyök
1/10 Onroad INS box
1/10 Onroad INS box
1/10 Onroad légszűrő+olaj 3db
1/10 Onroad légszűrő+olaj 3db

verseny

2011-2012 Rcprof-Speed Passion Challenge Bajnokság

Nyomtatás

rcprof bajnoksg lls-1old

Bővebben...
 

Rcprof Summer Series Csepel kupa 2012

Nyomtatás

Kedves versenyzők!

rcprof-summerlogos

Íme a 2012-ben megrendezésre kerülő Rcprof-Summer Series Csepel kupa időpontjai:

- 2012. május 5
- 2012. május 19
- 2012. június 23
- 2012. július 21
- 2012. augusztus 18
- 2012. szeptember 8

Bővebben...
 

Rcprof-Speed Passion Challenge 2011-2012 Március 24

Nyomtatás

Az rcprof csapata 2012.03.24-ére újra megrendezi az Rcprof-Speed Passion Challenge

elnevezésű versenyt, Csepelen, a Csepel SC sportcsarnokban ( 1212 Budapest, Béke tér 1. )

Jelentkezni hamarosan az rcauto.hu-n, illetve a már elérhető facebook eventen.

 

Magyar Bajnokság 2011-2012 I. forduló

Nyomtatás

kpernyfot 2011-10-17 - 13.09.58

kpernyfot 2011-10-17 - 13.09.58

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rcprof-Speed Passion Challenge 2011-2012

Nyomtatás

TARTALOM

1 Általános szabályok

1.1 Magyar Autómodell Bajnokság

1.2 Versenyrendezés

1.2.1 Nevezések

1.2.2 Segítők

1.2.3 Egyéb rendelkezések

1.2.4 Futamok befejezése

1.2.5 Pontozás (EFRA GP1):

1.3 Verseny megszakítása

1.4 Pályaelőírások

2 Elektromos versenyek

2.1 Elektromos versenykategóriák

2.1.1 Az időmérő és döntő futamok időtartama kategóriától függően

2.1.2 Versenynapok és értékelt futamok száma kategóriától függően

2.2 Időmérő futamok

2.3 Döntő futamok

2.4 Pontozás

2.5 Elektromos versenykategóriák technikai szabályai

2.5.1 Általános technikai szabályok

2.5.2 1/10 Elektromos Alap kategória technikai szabályai

2.5.3 1/10 Elektromos TRUCK kategória technikai szabályai

2.5.4 1/10 Elektromos N kategória technikai szabályai

2.5.5 1/10 Elektromos Stock kategória technikai szabályai

2.5.6 1/10 Elektromos Tuning kategória technikai szabályai

2.5.7 1/12 Elektromos Pro12 kategória technikai szabályai

2.5.8 1/10 Elektromos World GT/Forma-1 kategória technikai szabályai

M1 melléklet – Díjak

M2 melléklet – Versenynaptár

M3 melléklet - Szerzői jogok

 

 

1 Általános szabályok

1.1 RcProf SpeedPassion Challenge 2011-2012

A versenysorozatot az RcProf.hu Internetes Webáruház üzemeltetője írja ki és szervezi meg.

A sorozatban való részvételhez, MMSZ kártya nem szükséges,

viszont a 2011.10.01-én, 2012.02.25-én megrendezésre kerülő Magyar Bajnoki betétfutamokon szükséges,

de elindulhatnak azok a versenyzők is,

akik nem rendelkeznek MMSZ kártyával, csak az eredményük nem fog beleszámítani a pontversenybe.

A versenysorozat 8 futamból áll.

A versenyzők a versenyeken elért helyezésükért az 1.2.5 paragrafus szerint pontokat kapnak,

amelyeket a versenysorozat végén összeadva adódik éves végeredményük.

A végeredménybe a kategóriánként meghatározott mennyiségű legjobb verseny számít be,

a többi eredmény kiesik.

A legtöbb pontot elért versenyző az adott évadban a bajnok.

Pontegyenlőség esetén a több győzelmet elérő a győztes.

Ha ez is megegyezik, akkor a második (és így tovább) helyezések döntenek.

Ha semmiképpen sem lehet különbséget tenni, akkor holtversenyt kell hirdetni.

Ekkor a következő helyezés(ek) üresen marad(nak).

Több értékelhetetlen vagy elmaradt verseny esetén az értékelhető

versenyek alapján történik a pontok kiszámítása.

Az év közbeni szabályváltoztatás jogát a szervezőség fenntartja,

azonban ez csak különösen indokolt esetben következhet be.

1.2 Versenyrendezés

A versenyek szervezését és lebonyolítását az RcProf csapata végzi.

A versenybíróságnak három főből kell állnia.

Minden, a szabályzatban nem részletezett vitás kérdésben a versenybíróság dönt.

A versenybíróság tagjait a verseny rendezője jelöli ki,

akiket a verseny előtt a versenyzőknek bemutat.

1.2.1 Nevezések

a) A versenyzők nevezésüket legkésőbb a versenyt megelőző harmadik

napon 24.00 óráig kell leadják a versenyrendező által megjelölt formában (rcauto.hu).

Helyszíni nevezések elfogadása a versenyrendező döntése alapján lehetséges.

b) A versenyeken kategóriánként nevezési díjat kell fizetni.

A díjakat az M1 melléklet tartalmazza.

A nevezési díjak befizetése legkésőbb a verseny helyszínén történik,

a versenyrendező által megjelölt időpontig. Ezen időpont után csak különeljárási díj megfizetése mellett lehet nevezni.

c) A nevezést visszavonni szintén a versenyt megelőző harmadik napon 24.00 óráig lehet.

d) A nevezések állásáról a rendezőnek –- attól kezdve,

hogy a nevezéseket regisztrálni tudja tájékoztatást kell adnia.

Ennek formáját a rendező a kiírásban meghatározhatja (telefon, internet, …).

e) A versenyző a versenyek során rajtszámot kap, ezt kell használnia az időmérő ill.

döntő futamokon. A rajtszámot világos alapon sötét számmal az autó két oldalán,

az első ajtókon, illetve az autó tetején, vagy első szélvédőjén kell feltüntetni.

A rajtszámnak minden körülmények között jól láthatónak kell lenni.

1.2.2 Segítők

a) A versenyek lebonyolítása segítőket kíván. A különböző kategóriák,

illetve csoportok egymásnak segítenek, a versenyrendező által kihirdetett módon.

b) A pálya mentén a rajtszámok alapján vannak kijelölve a segítői pozíciók,

ahol a segítőknek állniuk kell.

c) Ha egy versenyző valamilyen okból felmentést kíván kapni a segítés alól,

azt a versenybíróságnak be kell jelentenie. A versenybírók engedélyezhetik a távolmaradást, amennyiben a segítői posztra maga helyett valaki mást állít.

d) A segítőknek a futam indításáig kell elfoglalniuk a kijelölt helyüket,

elhagyni csak a Futam Végeztével lehet! A segítői feladat elmulasztása, a versenyző addigi legjobb futam eredményének törlésével jár.

1.2.3 Egyéb rendelkezések

A verseny napján legkésőbb 10 óráig eligazítást kell tartani, amelyen a

versenyzőkkel ismertetik az időtáblát, és egyéb a versenynapra vonatkozó szabályokat, kéréseket.

A verseny rádiózavartól mentes lebonyolítása érdekében a rendezőség

rendelkezhet úgy, hogy a versenyzők rádiójukat (rádió moduljukat) leadják.

A futamok kezdetét legkésőbb 2 perccel a start előtt be kell bejelenteni.

Ekkor (és csak ekkor) vehetik fel a versenyzők a jeladójukat, illetve a rádióadójukat.

A versenyzőknek legkésőbb 10 másodperccel a start előtt el kell

foglalniuk helyüket az emelvényen és rajthelyen.

A pályára késve lehelyezett autó csak a mezőny után indulhat.

A versenybíróság dönti el, hogy ez a depóból, vagy a rajtrács végéről történik.

1.2.4 Futamok befejezése

a) A versenyzők autójukat a depóban, a számukra kijelölt helyre kell leállítsák.

b) Ki kell kapcsolni az autókat, és átadni műszaki ellenőrzésre.

c) Ki kell venni és le kell adni a jeladókat (nem személyi jeladó esetén).

Jeladót a depóból a futam után kivinni tilos.

d) A depóból az autókat csak a versenybírók engedélyével lehet kivinni.

e) A rádióadókat le kell adni.

f) Az autók motorját a rendezőség bármikor, motormegbontással is ellenőrizheti.

1.2.5 Pontozás (EFRA GP1):

1. hely......50 pont 6. hely......32 pont 11. hely... ...22 pont 16. hely......17 pont

2. hely......46 pont 7. hely......30 pont 12. hely.... ..21 pont 17. hely......16 pont

3. hely......42 pont 8. hely......28 pont 13. hely.... ..20 pont 18. hely......15 pont

4. hely......38 pont 9. hely......26 pont 14. hely.... ..19 pont 19. hely......14 pont

5. hely......34 pont 10. hely......24 pont 15. hely... .. 18 pont és tovább egyesével.

1.3 Verseny megszakítása

Technikai probléma (pl. időmérő meghibásodása) vagy jelentősen megváltozott körülmények (pl. áramszünet, csarnok világítás meghibásodása, ...) esetén a versenybíróság megszakítja a versenyt. Amennyiben az aznapi időbeosztásban meghatározott eredményhirdetés időpontja előtt 3 órával nem lehet megkezdeni az első időmérőt, akkor a verseny elhalasztásra vagy törlésre kerül.

Futam megszakítás esetén a versenyzők azonnal be kell álljanak a depóba, a jeladókat le kell adni és a rádiókat ki kell kapcsolni. A futam ismétléséről vagy törléséről a versenybíróság dönt, a megszakított futam semmilyen formában nem vehető figyelembe az értékelésnél.

1.4 Pályaelőírások

Pályafelület: terempályák esetén a padlóhoz szorosan rögzített szőnyeg. Pályaszélesség: minimum 3 méter. A jelölő vonalak színe jól látható legyen. Pályahossz: minimum 120 méter (pálya területe minimum 500 m2). A pálya vonalvezetése bal- és jobbkanyarokat, és több egyenes szakaszt kell tartalmazzon. A szegélyeken belül meg kell akadályozni a kanyarlevágást, valamint a pálya más részére történő áthaladást, maximum 2,5 centiméter magas kerékvetőkkel.

Időmérő futamokhoz a startvonalat az időmérő hurok előtt kell kijelölni. A döntőkhöz a rajtrácsot a pálya adottságainak megfelelően kell kijelölni úgy, hogy lehetőleg a startvonal és az első kanyar között legalább 6 méter legyen. Az irányítói emelvényt úgy kell kialakítani, hogy azon 10 versenyző kényelmesen és biztonságosan elférjen. A vezetői állásokat jelzéssel kell elválasztani. Az irányítói emelvényről a pálya minden pontjának láthatónak kell lennie. Az emelvényen csak versenyzők és egy versenybíró tartózkodhatnak. Az emelvényt elfoglalni a nap elején a jeladók sorrendjében, később versenyzők helyezési sorrendjében lehet, így megadva a lehetőséget, hogy a jobb eredményt elért versenyző hamarabb válasszon magának helyet. A futamok vége előtt az emelvényt elhagyni tilos, mert a távozó versenyző a többi versenyzőt megzavarhatja.

2 Kategóriák

2.1 Kategóriák

A versenyek az alábbi kategóriákban kerülnek megrendezésre:

a) 1/10 Elektromos Alap

b) 1/10 Elektromos Kamion

c) 1/10 Elektromos N

d) 1/10 Elektromos Stock

e) 1/10 Elektromos Tuning

f) 1/10 Elektromos World GT/F1

g) 1/12 Elektromos Pro12

Amennyiben bármely kategóriájában az indulók száma a helyszínen nem éri el az 5 főt, a versenyrendező az adott kategóriát törölheti a versenynap programjából, vagy a kategória versenyzőit egy hasonló kategóriában elhelyezheti.

A versenyzők kategóriánként minimum 2 időmérő futamban és maximum 3 döntő futamban vehetnek részt. Az időmérő és döntő futamokon maximum 10 autó indítható egy időben. Ettől a versenyrendező indokolt esetben eltérhet. Az azonos kategóriájú futamok között minimum 1 óra szünetet kell tartani az akkumulátorok feltöltése céljából.

A versenyzők (vagy segítőik) az autókat bekapcsolt állapotban, futamra készen kell a pályára helyezzék. Az autók pályára helyezéséről a versenybíróság a helyszínen más módon is rendelkezhet.

2.1.1 Az időmérő és döntő futamok időtartama kategóriától függően

a) 1/10 Elektromos Alap 5perc

b) 1/10 Elektromos Truck (Kamion) 5perc

c) 1/10 Elektromos N 5perc

d) 1/10 Elektromos Stock 5perc

e) 1/10 Elekromos Tuning 5perc ( Magyar Bajnoki betétfutam esetén 7 perc )

f) 1/10 Elektromos World GT/F1 5perc

g) 1/12 Elektromos Pro12 . 8perc

plusz az utolsó kör befejezéséhez szükséges idő, ami nem haladhatja meg a 30 másodpercet.

2.1.2 A bajnokság értékelés

Valamennyi kategória esetében a megrendezett 8 futamból a legjobb 6 kerül értékelésre, azaz a legjobb 6 futameredmény alapján lesz megállapítva az adott kategória éves értékelése.

Az eldobott futameredmények semmilyen módon nem kerülnek beszámításra az éves értékelésbe (holtverseny esetén sem).

2.2 Időmérő futamok

A versenyzők kategóriánként minimum 2 időmérő futamban vehetnek részt.

Az időmérő futamokon az autók egy vonalból indulnak lépcsős – egymás utáni, kb. 1 másodperces – indítással. Az első futamban a rajtszám sorrendjében, a továbbiakban az addig lefutott időmérők alapján megállapított összesített sorrend alapján kerülnek indításra a versenyzők.

Az időmérés minden autó számára akkor kezdődik, amikor az autó áthalad az időmérő vonalon.

Az első futamhoz a csoportok tagjait, és a csoportokon belüli sorrendet a bajnokság pillanatnyi állása alapján vagy annak hiányában sorsolással kell meghatározni.

Az időmérő futamokon legalább 4 egymás utáni kört meg kell tenni, különben a versenyző nem indulhat a döntő futamokon.

Az időmérő futamokat a lassabbaktól a gyorsabbak felé haladó sorrendben kell megrendezni. (pl.C,B,A csoport sorrend)

2.3 Döntő futamok

A versenyzők kategóriánként minimum 2, maximum 3 döntő futamban vehetnek részt.

A döntőbeli rajtsorrendet az alábbiak szerint kell meghatározni:

a) A legjobb időmérő eredmények döntik el a csoportbesorolást, ezeken belül az indulási sorrendet.

b) A csoportbesorolás a növekvő idők sorrendjében történik. (A, B, C stb. döntő)

c) Az időmérő futamokon elért legjobb eredményhez képest 10%-osnál nagyobb eltérések esetén a versenybíróságnak jogában áll a csoportokat úgy kialakítani, hogy – egy csoportban minimum 6 autót indítva – a gyengébbeknek új csoportot nyit.

A döntőket a lassabbaktól a gyorsabbak felé kell megrendezni (pl. C, B, A sorrendben).

A döntőkben az autók Forma-1 stílusú rajtrácsról indulnak. Soronként egy autó, minimálisan 2 méter különbséggel a sorok között. Az első rajtkockából induló versenyző megválaszthatja az indulási oldalt, a többi autót ennek megfelelően kell a rajtrácsra helyezni.

A döntőkben a startjelet sípszó (vagy más jól felismerhető jelzés) jelzi, amelyet a start előtt 10 másodperccel bejelentett „10 másodperc a startig” felszólítást követően az 5-ik másodperc után kell megadni. A rajtjel előtti bemozdulás esetén a versenybíróság megismételtetheti a rajtot, és a bemozduló versenyzőt a rajtrács végéről történő indulással büntetheti. Összesen maximum 3 rajt lehet, a 3.rajtnál bemozduló autó(k) STOP&GO büntetést kap(nak).

A rajtot meg kell ismételni, ha a rajt utáni első kanyarban az első 3 pozícióban induló autót érintő ütközés történik. Tömegbaleset esetén a versenybíróság új rajtot rendelhet el. Ha legalább két kört futottak az autók, akkor a futamot el lehet halasztani az erre fenntartott időre, az akkuk újratöltése érdekében.

Ha bármilyen okból nem lehet megtartani egy vagy több döntő futamot, akkor a sorrendet és a győztest a csoport által már lefutott futamok alapján kell meghatározni.

2.4 Pontozás

A verseny végeredményét a következőképpen kell meghatározni:

a) A döntő futamok közül a versenyző két legjobb eredményét kell figyelembe venni úgy, hogy a helyezéseket összeadják. Az így kapott eredmény lesz a verseny végeredménye, a legkisebb ponttól a nagyobb pontszámok felé haladva. Pontegyenlőség esetén a legjobb futameredmény (körszám, idő) számít.

b) Óvásra a verseny napján az eredményhirdetésig van lehetőség, amelyet a versenybírósághoz kell benyújtani óvási díj megfizetése mellett. Óvást csak az azonos kategóriában induló versenyző nyújthat be, és csak arra a futamra, amelyben ő is indult.

2.5 Technikai szabályok

2.5.1 Általános technikai szabályok

A Magyar Bajnokság betétfutamain a Magyar Bajnokság szabályai érvényesek.

2.5.1.1 Autó

A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd

autók indulhatnak.

Maximális szélesség karosszéria nélkül:........................................190 mm

Maximális tengelytáv:.....................................................................270 mm

Minimális hasmagasság:....................................................................5 mm

A hasmagasság ellenőrzése 5 mm -es plexi lappal történik!!!

2.5.1.2 Karosszéria

A karosszériákat elől és hátul az ütköző alsó vonalánál, valamint oldalt az ajtó alsó vonalánál feljebb kivágni nem szabad. A jeladó, karosszériarögzítő és antennakivezetést, valamint szárnyrögzítést szolgáló – maximum 10 mm átmérőjű – nyílásokon kívül más nyílás nem engedélyezett.

Maximális szélesség karosszériával:..............................................190 mm

Minimális magasság karosszériával (menetkész állapotban):.........115 mm

Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.

Szárny maximális hosszúság:........................................................190 mm

Szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete:..........40mm x 25 mm (szélesség x magasság)

2.5.1.3 Megjelenés

A verseny látványossága érdekében az autóknak valósághűnek, befejezett festésűeknek, hiánytalannak kell lenniük.

A szélvédők, ablakok befestése nem, áttetsző sötétítése megengedett (kivétel ez alól a gyárilag festett karosszériák).

A karosszériáknak a futamok alatt biztonságosan rögzítettnek kell lenniük.

2.5.1.4 Akkumulátorok

Futam alatt akkumulátor nem cserélhető, és nem tölthető.

A motor tápellátására használt akkumulátoron kívül egyéb akkumulátor használata nem engedélyezett.

Az akkumulátor csatlakoztatása az autó elektronikája felé bontható kell legyen (közvetlen forrasztott kábelezés nem engedélyezett).

2.5.1.5 Gumik, felnik

A bajnokság futamain csak és kizárólag az RcProf.hu Internetes webáruház üzemeltetője által forgalomba hozott, jelöléssel ellátott, Xenon MAX 32 típusú kerekek használhatók, kivételt képeznek ez alól a Magyar Bajnoki betétfutamok ( Tuning, Stock, N ), ahol kizárólag az A UNICO Modellsport által forgalomba hozott, jelöléssel ellátott, NOSRAM VTEC CPX típusú kerekek használhatók.

Az egy versenyen felhasználható kerékgarnitúrák száma nem korlátozott.

Szagtalan tapadásnövelő szerek használata megengedett.

2.5.1.6 Rádiók

A versenyzőknek változtatható frekvenciájú vagy csatornájú rádióval kell rendelkezniük:

- Cserélhető kristálypár (ebben az esetben legalább 2 pár kristállyal, két különböző frekvenciával kell rendelkezzenek)

- Szintézeres rádió és vevő

- DSM rendszerű 2,4 GHz-es rádió és vevő

A versenyzők kötelesek a versenybíróság által meghatározott frekvenciát vagy csatornát használni. Feloldhatatlan rádió ütközés esetén a jobb eredménnyel rendelkező versenyző indulhat a futamon.

2.5.1.7 Korlátozások

A versenyek alapvetően a vezetési tudást hivatottak mérni, ezért a segédeszközök használata

korlátozott.

Nem megengedett:

- több fokozatú váltó

- csúszó kuplung

- aktív felfüggesztés

- stabilizáló giroszkóp használata.

- Csak az autó álló helyzetében állítható differenciálmű engedélyezett.

- Csak az autó álló helyzetében állítható programozható szabályzó engedélyezett.

- A rádióvevőhöz csak két eszköz – kormányszervó és szabályzó – kapcsolása engedélyezett, minden egyéb jel (csatorna) használata tilos.

Tiltott eszközök felhasználása a versenyből történő azonnali kizárással jár.

2.5.1.8 A technikai szabályok ellenőrzése

A bajnokság versenyei során az autókat minden futam után a versenybíróság által kijelölt helyre kell leadni. Az autók beállításainak módosítása (hasmagasság, súly, …) a futam befejezése után nem engedélyezett, az autókat a futamban használt állapotukban kell leadni ellenőrzésre.

A technikai ellenőrzések során tapasztalt szabályoktól való eltérés esetén, illetve az autó ellenőrzés előtti módosítása vagy az ellenőrzés elmulasztása esetén a versenyző adott futameredménye törlésre kerül.

2.5.2 1/10 Alap kategória szabályai

2.5.2.1 Autó

Minimális súly menetkész állapotban: 1350 g személyi jeladóval, 1328 g jeladó nélkül

A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, műanyag alvázas (nem szénszálas alváz), 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.

2.5.2.2 Karosszéria

Bármilyen gyártmányú, túraautó jellegű karosszéria használata engedélyezett, amely megfelel a 2.5.1.2 pontban megadott méretelőírásoknak.

2.5.2.3 Akkumulátorok

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, Sub-C méretű 1,2 V-os, 23 mm átmérőjű, 44 mm hosszú (+/- gyártási szórás) NiMh cellák használhatók. A motor táplálására használható cellák száma: 6 db

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyárilag vagy utólagosan védőtokozással ellátott, 2 cellás, 7,4V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrizheti. A Li-Po akkumulátorokat ajánlott Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljese mértékben felelős.

2.5.2.4 Motorok

Az autókban csak a Carson Cup Machine típusú motorok használhatók.

A motorokon semmilyen módosítás nem engedélyezett.

A motorcsatlakozók bekötése módosítható, közvetlen forrasztással helyettesíthető.

Az egy versenyző által használható motorok száma nem korlátozott.

A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a fenti paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.

2.5.2.5 Végáttétel

Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,3

A végáttétel ellenőrzéséhez minden benevezett autóhoz az adott típus áttétel táblázatát be kell mutatni a rendezőknek a nevezés során.

Info: Tamiya TT-01 esetében ez 27-es motorfogaskereket és 55-ös meghajtott fogaskereket jelent.

2.5.2.6 Elektromos sebességszabályzó

Az autókban bármilyen tipusu sebességszabályzó használható.

2.5.3 1/10 Truck kategória szabályai

2.5.3.1 Autó

Minimális súly menetkész állapotban: 1400 g személyi jeladóval, 1378 g jeladó nélkül .

A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.

2.5.3.2 Karosszéria

Az autókon bármilyen lexan Kamion karoszéria engedélyezett (pl: CS-Electronic Race Truck (kamion) karosszéria - ez a kaszni illeszkedik bármilyen 190mm széles túraautóra)

2.5.3.3 Akkumulátorok

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, Sub-C méretű 1,2 V-os, 23 mm átmérőjű, 44 mm hosszú (+/- gyártási szórás) NiCd, vagy NiMh cellák használhatók. A motor táplálására használható

cellák száma: 6 db

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyárilag vagy utólagosan védőtokozással ellátott,

2 cellás, 7,4V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrizheti. A Li-Po akkumulátorokat ajánlott Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokkal kapcsolatos károkért a versenyző teljese mértékben felelős.

2.5.3.4 Motorok

Az autókban csak a Carson Cup Machine típusú motorok használhatók.

A motorokon semmilyen módosítás nem engedélyezett.

A motorcsatlakozók bekötése módosítható, közvetlen forrasztással helyettesíthető.

Az egy versenyző által használható motorok száma nem korlátozott.

A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a fenti paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.

2.5.3.5 Végáttétel

Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,3

A végáttétel ellenőrzéséhez minden benevezett autóhoz az adott típus áttétel táblázatát be kell mutatni a rendezőknek a nevezés során.

Info: Tamiya TT-01 esetében ez 27-es motorfogaskereket és 55-ös meghajtott fogaskereket jelent.

2.5.3.6 Elektromos sebességszabályzó

Az autókban bármilyen típusú sebességszabályzó használható.

Info:

a, Az Alap és a hasonló megkötéseket tartalmazó Truck kategória úgy lesz időben elrendezve, hogy ne okozzon időbeli gondot egy autóval mindkét kategóriában versenyezni.

b, A Truck kategória indítása nem a megszokott rajtrácsos módon történik, hanem a „FIA EUROPEAN TRUCK RACING CHAMPIONSHIP” módjára, felvezető autó (safety car) után un. Repülőrajt-al indul a futam.

A felvezető autót követve előzni nem szabad, a szándékosan előző versenyző „stop and go” büntetésben részesül, amit a rajt után legkésőbb a 3. körig kell végrehajtani.

A mezőny 1 kört tesz meg a felvezető autó után, majd a célegyenesben a felvezető autó elhagyja a pályát és elindul a verseny. Előzni csak a RAJT jelzés elhangzása után lehet. Az 5 perces futamidő a RAJT jelzés elhangzásakor indul.

2.5.4 1/10 N kategória szabályai

2.5.4.1 Autó

Minimális súly menetkész állapotban: 1250 g személyi jeladóval, 1228 g jeladó nélkül, Magyar Bajnoki futam esetén NINCS súlymegkötés.

2.5.4.2 Karosszéria

Bármilyen gyártmányú, túraautó jellegű karosszéria használata engedélyezett, amely megfelel a 2.5.1.2 pontban megadott méretelőírásoknak.

2.5.4.3 Akkumulátorok

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, Sub-C méretű 1,2 V-os, 23 mm átmérőjű, 44 mm hosszú (+/- gyártási szórás) NiCd, vagy NiMh cellák használhatók. A motor táplálására használható

cellák száma: 6 db

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyárilag vagy utólagosan védőtokozással ellátott,

2 cellás, 7,4V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrizheti. A Li-Po akkumulátorokat ajánlott Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős.

2.5.4.4 Motorok

Az autókban bármilyen kereskedelmi forgalomban kapható 17,5 T szénkefe nélküli motor használható. A motorokon semmilyen módosítás nem engedélyezett.

A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a fenti paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.

2.5.4.5 Elektromos sebességszabályzó

Az autókban LRP SPX Zero szabályzó mellett a SpeedPassion Citrix Club Spec szabályzó is használható. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett. (LRP SPX Zero típusú sebesség szabályzó használható #0 Profil beállítással (az extra időzítési funkció kikapcsolt állapotban).

2.5.4.6 Végáttétel

Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel 3,8.

A végáttétel ellenőrzéséhez minden benevezett autóhoz az adott típus áttétel táblázatát be kell mutatni a rendezőknek a nevezés során.

2.5.5 1/10 Stock kategória szabályai

2.5.5.1 Autó

Minimális súly menetkész állapotban: 1350 g személyi jeladóval, 1328 g jeladó nélkül, Magyar Bajnoki futam esetén NINCS súlymegkötés.

2.5.5.2 Karosszéria

Bármilyen gyártmányú, túraautó jellegű karosszéria használata engedélyezett, amely megfelel a 2.5.1.2 pontban megadott méretelőírásoknak.

2.5.5.3 Akkumulátorok

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, Sub-C méretű 1,2 V-os, 23 mm átmérőjű, 44 mm hosszú (+/- gyártási szórás) NiCd, vagy NiMh cellák használhatók. A motor táplálására használható cellák száma: 6 db

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyárilag vagy utólagosan védőtokozással ellátott,

2 cellás, 7,4V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrizheti. A Li-Po akkumulátorokat ajánlott Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokkal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős.

2.5.5.4 Motorok

Az autókban csak és kizárólag az RcProf.hu Internetes Webáruház üzemeltetője által forgalomba hozott, jelöléssel ellátott SpeedPassion 3.0 13.5T motorok használhatók. A motorokon semmilyen módosítás

nem engedélyezett.

A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a fenti paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.

2.5.5.5 Elektromos sebességszabályzó

Az autókban LRP SPX Zero szabályzó mellett a SpeedPassion Citrix Club Spec szabályzó is használható. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett. (LRP SPX Zero típusú sebesség szabályzó használható #0 Profil beállítással (az extra időzítési funkció kikapcsolt állapotban).

2.5.5.6 Végáttétel

Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 4,0.

A végáttétel ellenőrzéséhez minden benevezett autóhoz az adott típus áttétel táblázatát be kell mutatni a rendezőknek a nevezés során.

Info: Az N és a hasonló megkötéseket tartalmazó Stock kategória úgy lesz időben elrendezve, hogy ne okozzon időbeli gondot egy autóval mindkét kategóriában versenyezni.

2.5.6 1/10 Tuning kategória szabályai

2.5.6.1 Autó

Minimális súly menetkész állapotban: 1350 g személyi jeladóval, 1328 g jeladó nélkül, , Magyar Bajnoki futam esetén NINCS súlymegkötés.

2.5.6.2 Karosszéria

Bármilyen gyártmányú, túraautó jellegű karosszéria használata engedélyezett, amely megfelel a 2.5.1.2 pontban megadott méretelőírásoknak.

2.5.6.3 Akkumulátorok

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, Sub-C méretű 1,2 V-os, 23 mm átmérőjű, 44 mm hosszú (+/- gyártási szórás) NiCd, vagy NiMh cellák használhatók. A motor táplálására használható cellák száma: 6 db

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyárilag vagy utólagosan védőtokozással ellátott,

2 cellás, 7,4V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrizheti. A Li-Po akkumulátorokat ajánlott Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokkal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős.

2.5.6.4 Motorok

Bármilyen, kereskedelmi forgalomban kapható, 540-es névleges méretű, szénkefés vagy kefe nélküli motor használható.

2.5.7 1/12 Pro12 kategória szabályai

2.5.7.1 Autó

A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/12 méretarányú, merev hátsó tengelyes, hátsókerék meghajtású autók indulhatnak.

Minimális súly menetkész állapotban: 722 g személyi jeladóval, 700 g jeladó nélkül.

Minimális tengelytáv (wheelbase):..................................................184 mm

Maximális tengelytáv (wheelbase):.................................................222 mm

Minimális hasmagasság (a Spur fogaskerék kivételével): .................3 mm

Első ütköző használata engedélyezett, de a karosszéria eleje alól maximum 6,5 mm-rel lóghat ki.

Az első ütköző maximális szélessége: ..........................................172 mm

„Rollover” antennák használata engedélyezett, viszont az antenna legmagasabb pontja a talajtól mérve nem lehet magasabban 35 cm-nél. A személyi sérülések és a pálya anyagában tett károk elkerülése érdekében az ilyen antennák végeit be kell burkolni egy sapkaszerű, lehetőleg gumiból készült anyaggal. A védősapka maximális átmérője 8 mm lehet. Minden futam előtt az esetleg elveszett sapkát a versenyző köteles pótolni. Ezen védősapka nélkül a futamban autó nem indulhat.

2.5.7.2 Karosszéria

Az autókon bármilyen gyártmányú, a kategóriához illeszkedő GTP, Groupe C, valamint GT jellegű, 1/12 méretarányú karosszéria használata engedélyezett, amely megfelel az alábbi méretelőírásoknak.

Minimális hasmagasság:.................................................................3 mm

Maximális szélesség karosszériával:..............................................172 mm

Maximális hosszúság karosszériával:.............................................450 mm

Szárny rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett.

Szárny maximális hosszúság:........................................................172 mm

2.5.7.3 Akkumulátorok

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, Sub-C méretű 1,2 V-os, 23 mm átmérőjű, 44 mm hosszú (+/- gyártási szórás) NiCd, vagy NiMh cellák használhatók. A motor táplálására használható cellák száma: 4 db

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyárilag vagy utólagosan védőtokozással ellátott, 1 illetve 2 cellás, 3,7V illetve 7,4V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. Emellett az autóban elhelyezhető vevőakkumulátor vagy booster, ami kormányszervó megfelelő áramellátását biztosítja. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrizheti. A Li-Po akkumulátorokat ajánlott Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokkal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős.

2.5.7.4 Motorok

Bármilyen, kereskedelmi forgalomban kapható, 540-es névleges méretű, szénkefés vagy kefe nélküli motor használható.

2.5.7.5 Gumik, felnik

Az autókon tetszőleges gyártmányú, az autókra illeszkedő felni és szivacskerék használható, az alábbi mérethatárok betartásával:

Felnik minimális átmérője:.............................................................. 29 mm

Felnik maximális átmérője:............................................................. 38 mm

Kerekek minimális szélessége:....................................................... 13 mm

Kerekek maximális szélessége:...................................................... 40 mm

2.5.8 1/10 World GT/Forma-1 kategória szabályai

2.5.7.1 Autó

A kategória futamain tetszőleges gyártmányú, 1/10-es méretarányú, 2wd formula autók indulhatnak.

Minimális hasmagasság...................................................................4mm

2.5.8.2 Karosszéria

Az autókon csak 1/10-es méretarányú, max. 200mm széles formula autó jellegű, GT és Le-Mans karosszériák és az adott karosszériához illeszkedő szárnyak használhatók.

2.5.8.3 Akkumulátorok

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, Sub-C méretű 1,2 V-os, 23 mm átmérőjű, 44 mm hosszú (+/- gyártási szórás) NiCd, vagy NiMh cellák használhatók. A motor táplálására használható cellák száma: maximum 6 db

Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyárilag vagy utólagosan védőtokozással ellátott, 1 illetve 2 cellás, 3,7V illetve 7,4V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. Emellett az autóban elhelyezhető vevőakkumulátor vagy booster, ami kormányszervó megfelelő áramellátását biztosítja. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrizheti. A Li-Po akkumulátorokat ajánlott Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokkal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős.

2.5.8.4 Motorok

Bármilyen, kereskedelmi forgalomban kapható, 13.5T körszámú, szénkefe nélküli 540-es névleges méretű, motor használható.

2.5.8.5 Gumik, felnik

Az autókon tetszőleges gyártmányú, 1/10-es méretarányú, formula autókra illeszkedő gumi, felni vagy szivacskerék használható.

M1 melléklet - Díjak

Díjak:

Nevezési díj: 4000 Ft / fő / kategória

Különeljárási díj: 1000 Ft

Óvási díj: 5000 Ft

M2 melléklet - Versenynaptár

 

Versenynaptár:

1. forduló: 2011.10.01. szombat – Magyar Bajnoki betétfutamokkal

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

 

2. forduló: 2011.10.22. szombat

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

 

3. forduló: 2011.11.19. szombat

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

 

4. forduló: 2011.12.17 szombat

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

 

5. forduló: 2011.02.04. szombat

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

 

6. forduló: 2012.02.25. szombat – Magyar Bajnoki betétfutamokkal

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

 

7. forduló: 2012.03.17. szombat

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

 

8. forduló: 2010.04.21. szombat

Helyszín: Veszprém, Egyetemi Sportcsarnok

Kategóriák: Alap, Kamion, N, Stock, Tuning, Pro12, World GT

 

M3 melléklet – Szerzői jogok

Jelen szabályzat mintájául az Magyar Bajnokság szabályzata szolgált:

MAGYAR MODELLEZŐ SZÖVETSÉG

1149 Budapest, Buzogány utca 7. II. 6.

Copyright 2009

Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum szerzői joga a Magyar Modellező Szövetség (MMSZ) tulajdona. Bármely személy, aki az MMSZ nevében jár el, vagy az MMSZ tagja, jogosult ezen dokumentum másolására, nyomtatására és terjesztésére, az alábbi feltételek szerint:

1. A dokumentum csak információs célra használható, kereskedelmi célokra nem.

2. Ezen dokumentum bármely teljes vagy részleges másolatának tartalmaznia kell ezen szerzői jogi figyelmeztetést.

 

Rcprof-Speed Passion Challenge 2011-2012 Téli versenysorozat idén Magyar Bajnoki futamokkal bővül, melyre a előzetes jelentkezéseteket itt tehetitek meg.

288981_247581928609280_100000724233355_812907_1654130_o

A verseny felkerült az rcauto.hu-ra is.

Helyszín: Veszprém, Wartha Vince u. 3.

Kinézőben van egy nyílt edzés 2011.09.17-én,2011.09.18-án Veszprémben.
Szabályzat készülőben van, hamarosan a közzétesszük. Előljáróban annyit, hogy nem sokban fog változni a tavalyitól.


JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

 
Oldal 1 / 2

Gyártók


Keresés

Események

Október 2017 November 2017 December 2017
Ke Sz Cs Sz Va
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

AllVideos Reloaded

Hírlevél

Név:
E-mail: