RcProf Téli Kupa 2023-2024
A 2023-2024-es RcProf Téli Kupa főbb ellenőrzött technikai szabályainak az áttekintése, majd lejjebb a részletes versenyszabályzat olvasható.
Alap kategória:
- Torque Tuned motor vagy Robitronic 20T motor
- 8.40V max feszültség
- minimum súly: 1320g
- max végáttétel: 8.30
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- minimális hasmagasság: 5mm
Sport kategória:
- 8.40V max feszültség
- minimum súly: 1300g
- max végáttétel: 6.50
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- minimális hasmagasság: 5mm
21.5T kategória
- 8.40V max feszültség
- minimum súly: 1280g
- max végáttétel: 5.0
- jelölt Fleta V2 21.5T ER Fixtiming motor
- Fleta vagy XR10 Zeros szabályzó
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- minimális hasmagasság: 5mm
N kategória:
- 8.40V max feszültség
- minimum súly: 1280g
- jelölt Fleta V2 17.5T ER Fixtiming motor
- Fleta vagy XR10 Zeros szabályzó
- max végáttétel: 5.0
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- szárny és tető magassága
- minimális hasmagasság: 5mm
Stock kategória:
- 8.40V max feszültség
- minimum súly: 1280g
- Fleta vagy XR10 Zeros szabályzó
- jelölt Fleta ZX V2 13.5T Fixtiming motor
- max végáttétel: 5.0
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- szárny és tető magassága
- minimális hasmagasság: 5mm
FWD Alap kategória:
- 1/10-es FWD autó
- 8.40V max feszültség
- minimum súly: 1230g
- max végáttétel: 6.5
- minimális hasmagasság: 5mm
FWD kategória:
- 1/10-es FWD autó
- 8.40V max feszültség
- minimum súly: 1230g
- jelölt Fleta V2 17.5T ER Fixtiming motor
- Fleta vagy XR10 Zeros szabályzó
- max végáttétel: 5.0
- minimális hasmagasság: 5mm
Formula és GT kategória:
- minimum súly: 1000g
- 8.40V max feszültség
- minimális hasmagasság: 3mm
Rally kategória:
- minimális hasmagasság: 10mm
- rally kaszni
- 8.40V max feszültség
- bármilyen kerék, küllős felnin
Open Offroad kategória:
- buggy vagy SCT
- minimális hasmagasság: 15mm
- bármilyen kerék
- 8.40V max feszültség
RcProf Téli Kupa 2023-2024
1 Általános szabályok
1.1 RcProf Téli Kupa
A versenysorozatot az RcProf Modellező Egyesület írja ki, és az RcProf Modellező Egyesület tagjai szervezik meg.
A sorozatban való részvételhez MMSZ tagság nem szükséges. Aki nem rendelkezik MMSZ tagsággal, annak felelősség vállalási nyilatkozatot kell kitöltenie. Kiskorúak esetén szülő/felügyelő tölti ki. Az MMSZ tagságát mindenkinek magának kell igazolnia a versenybíróság felé, még az első időmérő futam kezdete előtt.
A megrendezett 8 futamból a legjobb 6 kerül értékelésre, azaz a legjobb 6 futameredmény alapján lesz megállapítva az adott kategória éves értékelése. A versenyzők a versenyeken elért helyezésükért az 1.2.5 pont szerint pontokat kapnak, amelyeket a versenysorozat végén összeadva kapjuk meg az éves végeredményt.
Ha nem kerül megrendezésre mind a 8 futam, csak kevesebb, például 7 vagy 6, akkor is a 6 legjobb eredmény fog számítani a bajnokság értékelésénél. A két legrosszabb eredmény eldobható. Egy kategóriában legalább 6 értékelhető versenynek kell lennie, hogy az éves összesítésben az adott kategória értékelésre kerüljön.
A legtöbb pontot elért versenyző az adott évadban a bajnok.
Pontegyenlőség esetén a több győzelmet elérő a győztes. Ha ez is megegyezik, akkor a második (és így tovább) helyezések döntenek. Ha semmiképpen sem lehet különbséget tenni, akkor holtversenyt kell hirdetni. Ekkor a következő helyezés(ek) üresen marad(nak).
Több értékelhetetlen vagy elmaradt verseny esetén az értékelhető versenyek alapján történik a pontok kiszámítása.
Év közbeni szabályváltoztatás különösen indokolt esetben lehetséges. Ebben az esetben a szervezők kötelesek felhívni a versenyzők figyelmét a szabályváltoztatásokra és a sorozat információs csatornáin (RcProf Facebook oldala és az rcprof.hu weboldala) pubikálni azokat.
1.2 Versenyrendezés
A versenyek szervezését és lebonyolítását az RcProf Modellező Egyesület egyesület tagjai végzik.
A versenybíróságnak két főből kell állnia.
Minden, a szabályzatban nem részletezett vitás kérdésben a versenybíróság dönt.
A versenybíróság tagjait a verseny rendezője jelöli ki, akiket a verseny előtt a versenyzőknek bemutat.
1.2.1 Nevezések
a) A versenyzők nevezésüket legkésőbb a versenyt megelőző csütörtöki napon 24.00 óráig kell leadják myrcm.ch internetes felületen. (Az oldal kezeléséhez az M3-as mellékletben van segédlet.) Helyszíni nevezések elfogadása a versenyrendező döntése alapján lehetséges.
b) A nevezést visszavonni szintén a versenyt megelőző csütörtöki napon 24.00 óráig lehet.
c) Aki nevezett egy versenyre, de azon nem fog tudni részt venni, és már nem tudta visszavonni a nevezését, az köteles a verseny rendezőjénél igazolható módon (üzenet, sms, e-mail) a verseny előtti péntek 18.00-ig lemondani a nevezést. Aki nem mondja le a nevezését időben, és nem jelenik meg a versenyen, az a nevezési díjat köteles megfizetni, vagy a következő versenyről automatikusan kizárásra kerül.
1.2.2 Segítők
a) A versenyek lebonyolítása segítőket kíván. A különböző kategóriák, illetve csoportok egymásnak segítenek, a versenyrendező által kihirdetett módon.
b) A pálya mentén számokkal vannak kijelölve a segítői pozíciók, ahol a segítőknek állniuk kell.
c) Ha egy versenyző, valamilyen okból felmentést kíván kapni a segítés alól, azt a versenybíróságnak be kell jelentenie. A versenybírók engedélyezhetik a távolmaradást, amennyiben a segítői posztra maga helyett valaki mást állít.
d) A segítőknek a futam indításáig kell elfoglalniuk a kijelölt helyüket, elhagyni csak a futam végeztével lehet! A segítői feladat elmulasztása, a versenyző addigi legjobb futam eredményének törlésével jár. Az időmérő futamok alatti segítés elmulasztás esetén a legjobb időmérő eredmény kerül törlésre, döntő futamok alatt a legjobb döntő eredménye. Ahányszor nem jelenik meg segíteni, annyi eredménye kerül törlésre.
1.2.3 Egyéb rendelkezések
A verseny napján 10 óráig eligazítást kell tartani, amelyen a versenyzőkkel ismertetik az időtáblát, és egyéb a versenynapra vonatkozó szabályokat, kéréseket.
A versenyzőknek legkésőbb 10 másodperccel a start előtt el kell foglalniuk helyüket az emelvényen.
A pályára késve lehelyezett autó csak a mezőny után indulhat. A versenybíróság dönti el, hogy ez a depóból, vagy a rajtrács végéről történik.
1.2.4 Futamok befejezése
a) A versenyzők autójukat a depóban, a számukra kijelölt helyre kell leállítsák.
b) Ki kell kapcsolni az autókat, és átadni műszaki ellenőrzésre.
c) Ki kell venni, és le kell adni a jeladókat (nem személyi jeladó esetén). Jeladót a depóból a futam után kivinni tilos.
d) A depóból az autókat csak a versenybírók engedélyével lehet kivinni.
e) Az autók motorját a rendezőség bármikor, motormegbontással és teljesítmény méréssel is ellenőrizheti.
1.2.5 Pontozás:
1. hely......50pont
2. hely…..46pont
3. hely......42pont
4. hely......38pont
5. hely......34pont
6. hely......32pont
7. hely.......30pont
8. hely.......28pont
9. hely.......26pont
10. hely.....21pont
11. hely.....20pont
12. hely.....19pont
13. hely.....18pont
14. hely.....17pont
…
31. hely.......2pont
32. hely.......1pont
1.3 Verseny megszakítása
1.3.1. Verseny megszakítása
Technikai probléma (pl. időmérő meghibásodása, áramszünet) vagy jelentősen megváltozott körülmények (pl. beázás) esetén a versenybíróság megszakítja a versenyt. Amennyiben az aznapi időbeosztásban meghatározott eredményhirdetés időpontja előtt 3 órával nem lehet megkezdeni az első időmérőt, akkor a verseny törlésre kerül.
Futam megszakítás esetén a versenyzők azonnal be kell álljanak a depóba, a jeladókat le kell adni és a rádiókat ki kell kapcsolni. A futam ismétléséről vagy törléséről a versenybíróság dönt, a megszakított futam semmilyen formában nem vehető figyelembe az értékelésnél.
1.3.2. Verseny értékelése megszakított futam esetén
Ha a verseny megszakítása előtt, már sikerült egy teljes időmérő kört lefutni, akkor a versenynap értékelhető. Amennyiben a verseny megszakítása nem egy időmérő vagy döntő kör végén történik, az abban a körben addig lefutott futamokat nem szabad figyelembe venni az eredmény számításánál, csak a befejezett időmérő vagy döntő köröket.
Két lefutott időmérő kör esetében mindkét eredmény számít. Három lefutott időmérő kör esetében a 2.3 pont alapján, a rajtfelállás a végeredmény. Egy lefutott döntő kör esetében az a döntő futam a végeredmény. Két lefutott döntő kör esetében mindkét döntő számít és az alapján kell végeredményt számítani.
1.4 Pályaelőírások
Időmérő futamokhoz a startvonalat az időmérő hurok előtt kell kijelölni. A döntőkhöz a rajtrácsot úgy kell kijelölni, hogy a startvonal és az első kanyar között legalább 2 méter legyen. Az irányítói emelvényt úgy kell kialakítani, hogy azon 12 versenyző kényelmesen és biztonságosan elférjen. Az irányítói emelvényről a pálya minden pontjának jól láthatónak kell lennie. Az emelvényen csak versenyzők és egy versenybíró tartózkodhatnak. Az emelvényt elfoglalni a nap elején az indítás sorrendjében, később a versenyzők helyezési sorrendjében lehet, így megadva a lehetőséget, hogy a jobb eredményt elért versenyző hamarabb válasszon magának helyet. A futamok vége előtt az emelvényt elhagyni tilos, mert a távozó versenyző a többi versenyzőt megzavarhatja.
2 Kategóriák
2.1 Kategóriák
A versenyeken az alábbi kategóriákban kerülnek megrendezésre:
a) 1/10 Elektromos Alap
b) 1/10 Elektromos Sport
c) 1/10 Elektromos 21.5T
d) 1/10 Elektromos N
e) 1/10 Elektromos Stock
f) 1/10 Elektromos FWD Alap
g) 1/10 Elektromos FWD
h) 1/10 Elektromos Formula és GT
i) 1/10 Elektromos Rally
j) 1/10 Elektromos Open Offroad
Amennyiben bármely kategóriában az indulók száma a helyszínen nem éri el a 4 főt, a versenyrendező az adott kategóriát törölheti a versenynap programjából, vagy a kategória versenyzőit egy hasonló kategóriában elhelyezheti. 3 vagy kevesebb versenyző esetén a kategória aznapi versenye nem számít bele az összetett pontversenybe.
A versenyzők kategóriánként 3 időmérő futamban és 3 döntő futamban vehetnek részt. Ettől az 1.3 pont alapján lehet eltérni. Az időmérő és döntő futamokon maximum 12 autó indítható egy időben. Ettől a versenyrendező indokolt esetben eltérhet. Az azonos kategóriájú futamok rajtjai között minimum 60 percnek kell eltelnie, hogy legyen idő az akkumulátorok feltöltésére.
A versenyzők (vagy segítőik) az autókat bekapcsolt állapotban, futamra készen kell a pályára helyezzék. Az autók pályára helyezéséről a versenybíróság a helyszínen más módon is rendelkezhet.
2.1.1 Az időmérő és döntő futamok időtartama kategóriától függően
a) 1/10 Elektromos Alap 5 perc
b) 1/10 Elektromos Sport 5 perc
c) 1/10 Elektromos 21.5T 5 perc
d) 1/10 Elektromos N 5 perc
e) 1/10 Elektromos Stock 5 perc
f) 1/10 Elektromos FWD Alap 5 perc
g) 1/10 Elektromos FWD 5 perc
h) 1/10 Elektromos Formula és GT 5 perc
i) 1/10 Elektromos Rally 5 perc
j) 1/10 Elektromos Open Offroad 5 perc
Plusz az utolsó kör befejezéséhez szükséges idő, ami nem haladhatja meg a 30 másodpercet.
2.2 Időmérő futamok
Kategóriánként minimum két időmérő futamot kell rendezni.
Az időmérő futamokon az autók egy vonalból indulnak lépcsős – egymás utáni, kb. 2 másodperces – indítással. Az első futamban a versenybírók által meghatározott sorrendben, a továbbiakban az addig lefutott időmérők alapján megállapított összesített sorrend szerint kerülnek indításra a versenyzők.
Az időmérés minden autó számára akkor kezdődik, amikor az autó áthalad az időmérő vonalon.
Az első futamhoz a csoportok tagjait, és a csoportokon belüli sorrendet a bajnokság pillanatnyi állása alapján vagy a versenybíró döntése alapján határozzuk meg.
Az időmérő futamok során legalább 4 egymás utáni mért kört kell megtenni, különben a versenyző nem indulhat a döntő futamokon.
Az időmérő futamokat a lassabbaktól a gyorsabbak felé haladó sorrendben kell megrendezni. (pl.C,B,A csoport sorrend).
A versenybíróság határozhat úgy, hogy több csoport esetén a 2 időmérő eredménye alapján, a 3. időmérő futamra új csoportbeosztást készít.
2.3 Döntő futamok
A versenyzők kategóriánként minimum 2, maximum 3 döntő futamban vehetnek részt.
A döntőbeli rajtsorrendet az alábbiak szerint kell meghatározni:
A versenyzők minden időmérő futamon pontokat kapnak az adott időmérőn elért helyezésük alapján (Az első 1 pontot kap, a tizennyolcadik 18 pontot). Ha a versenyzők több csoportba vannak osztva, akkor a csoport eredményeket összesíteni kell. A három időmérő futamból a két jobb helyezés számít, tehát a két legalacsonyabb pontszámot kell összeadni, így adódik a döntők rajtsorrendje. Akinek kevesebb pontja van, az rajtol a jobb pozícióból. Pont egyenlőség esetén az kapja a jobb rajtkockát, aki az időmérők során jobb időt ért el (körszám, idő).
A csoportbesorolás a növekvő pontok sorrendjében történik (A, B, C stb. döntő).
Az időmérő futamokon elért legjobb eredményhez képest 10%-osnál nagyobb eltérések esetén a versenybíróságnak jogában áll a csoportokat úgy kialakítani, hogy – egy csoportban minimum 6 autót indítva – a gyengébbeknek új csoportot nyit.
A döntőket a lassabbaktól a gyorsabbak felé kell megrendezni (pl. C, B, A sorrendben).
A döntőkben az autók Forma-1 stílusú rajtrácsról indulnak. Soronként egy autó, minimálisan 1 méter különbséggel a sorok között. Az első rajtkockából induló versenyző megválaszthatja az indulási oldalt, a többi autót ennek megfelelően kell a rajtrácsra helyezni.
A döntőkben a startjelet sípszó (vagy más jól felismerhető jelzés) jelzi, amelyet a start előtt 10 másodperccel bejelentett „10 másodperc a startig” felszólítást követően az 5-ik másodperc után kell megadni. A rajtjel előtti bemozdulás esetén a versenybíróság megismételtetheti a rajtot, és a bemozduló versenyzőt a rajtrács végéről történő indulással büntetheti (Összesen maximum 3 rajt lehet, a 3. rajtnál bemozduló autó(k) STOP&GO büntetést kap(nak).
A rajtot a versenybíróság döntése alapján meg lehet ismételni, ha a rajt utáni első kanyarban az első 3 pozícióban induló autót érintő ütközés történik. Tömegbaleset esetén a versenybíróság új rajtot rendelhet el.
Ha bármilyen okból nem lehet megtartani egy vagy több döntő futamot, akkor a sorrendet és a győztest a csoport által már lefutott futamok alapján kell meghatározni.
2.4 Pontozás
A verseny végeredményét a következőképpen kell meghatározni:
a) A döntő futamok közül, a versenyző két legjobb eredményét kell figyelembe venni úgy, hogy a helyezéseket összeadják. Minél kisebb a pontszám, annál jobb a versenyző helyezése. Összeadás utáni pontegyenlőség esetén a két legjobb helyezést össze kell szorozni. A kisebb pontot elérő versenyző lesz a jobb helyezett. Ha összeadás és szorzás után is pontegyenlőség van, akkor a legjobb futameredmény (körszám, idő) számít.
b) Óvásra a verseny napján az eredményhirdetésig van lehetőség, amelyet a versenybírósághoz kell benyújtani óvási díj megfizetése mellett. Óvást, csak az azonos kategóriában induló versenyző nyújthat be, és csak arra a futamra, amelyben ő is indult. Ha az óvás eredményes volt, az óvási díjat visszakapja a versenyző. Ha az óvást a versenybíróság elutasítja az óvási díj a verseny rendező klubbot illeti.
2.5 Technikai szabályok
2.5.1 Általános technikai szabályok
2.5.1.1 Karosszéria
A verseny látványossága érdekében az autóknak valósághűnek, befejezett festésűeknek, hiánytalannak kell lenniük.
A szélvédők, ablakok befestése nem, áttetsző sötétítése megengedett (kivétel ez alól a gyárilag festett karosszériák).
A karosszériáknak a futamok alatt biztonságosan rögzítettnek kell lenniük.
2.5.1.2 Akkumulátorok
Futam alatt akkumulátor nem cserélhető, és nem tölthető.
A motor tápellátására használt akkumulátoron kívül egyéb akkumulátor használata nem engedélyezett.
Az akkumulátor csatlakoztatása az autó elektronikája felé bontható kell legyen (közvetlen forrasztott kábelezés nem engedélyezett).
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. Aki a technikai átvételre 8.44V-nál magasabb feszültségű akkumulátorral érkezik, az az adott futamban már nem vehet részt. Aki 8.44V-nál alacsonyabb, de 8.40V-nál magasabb feszültségű akkumulátorral érkezik a technikai átvételre, az köteles 8.41V alá meríteni az akkumulátorát a technikai átvételen.
Az akkumulátorok maximálisan 12 Amperrel tölthetőek, és 20 Amperrel meríthetőek. Ezt a versenybíróság szúrópróba szerűen ellenőrzi.
A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po Safe Bag használatát a versenybíróság a depóban szúrópróba szerűen ellenőrizheti, és hiánya esetén a versenyző legjobb időeredményének törlésével büntetheti. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.5.1.3 Rádiók
A versenyzőknek változtatható frekvenciájú vagy csatornájú rádióval kell rendelkezniük:
- Cserélhető kristálypár (ebben az esetben legalább 2 pár kristállyal, két különböző frekvenciával kell rendelkezzenek)
- Szintézeres rádió és vevő
- DSM rendszerű 2,4 GHz-es rádió és vevő
A versenyzők kötelesek a versenybíróság által meghatározott frekvenciát vagy csatornát használni. Feloldhatatlan rádió ütközés esetén a jobb eredménnyel rendelkező versenyző indulhat a futamon.
2.5.1.4 Gumik
Az autókon kizárólag jelölt, Volante V9X 28R-CP (#V9X-PG28CP) típusú kerekek használhatóak.
2.5.1.5 Korlátozások
A versenyek alapvetően a vezetési tudást hivatottak mérni, ezért a segédeszközök használata korlátozott.
Nem megengedett:
- Több fokozatú váltó használata
- Stabilizáló giroszkóp használata.
- Csak az autó álló helyzetében állítható differenciálmű engedélyezett.
- A rádióvevőhöz csak négy fajta eszköz – kormányszervó, szabályzó, személyi jeladó és ventillátor – kapcsolása engedélyezett, minden egyéb jel (csatorna) használata tilos.
Tiltott eszközök felhasználása a versenyből történő azonnali kizárással jár.
2.5.1.6 A technikai szabályok ellenőrzése
Az alapvető technikai szabályok ellenőrzése (súly, méret, akku feszültség, gumi, motor megkötés, karosszéria szabályossága, stb…) a futam előtt történik. A technikai átvétel után, az autó nem vihető vissza a depóba, hanem a versenyzőnek/mechanikusnak a versenybíróság által kijelölt helyen kell a futam kezdetéig az autóval várakozni.
A versenybíróság futam után is ellenőrizheti a kocsikat. Ilyenkor kerül sor az időigényesebb, megbontásos ellenőrzésre (áttátel, szabályzó, motor részletes átvizsgálása).
Az autó beállításainak módosítása (súly, áttétel) a futam előtti technikai átvételtől a futám utáni ellenőrzés végéig tilos. A technikai ellenőrzések során tapasztalt szabályoktól való eltérés esetén, vagy az ellenőrzés elmulasztása esetén a versenyző adott futameredménye törlésre kerül.
2.5.1.7 Versenyzői magatartás
A versenyző a segítőkkel nem kiabálhat, a vezetői emelvényen nem hangoskodhat. A versenyző futam közben nem mérlegelheti és kritizálhatja a versenybíró döntéseit. Az agresszív versenyzői magatartást a versenybíróság az eredmény törlésésével büntetheti.
2.6.1 1/10 Alap kategória szabályai
2.6.1.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1320 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.1.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.1.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.1.4 Motor
Az autókban Tamiya Torque Tuned (#54358) és Robitronic Razer 20T (#R03105) típusú kefés motorok használhatóak.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a gyári paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.1.5 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 8,30
2.6.1.6 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag nem programozható sebességszabályzók használhatóak.
2.6.2 1/10 Sport kategória szabályai
2.6.2.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1300 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.2.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.2.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.2.4 Motor
Az autókban kizárólag Robitronic Razer 20T (#R03105) motorok használhatóak.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a gyári paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.2.5 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag nem programozható sebességszabályzók használhatóak.
2.6.2.6 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 6,5
2.6.3 1/10 21.5T kategória szabályai
2.6.3.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1280 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.3.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.3.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.3.4 Motor
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta ZX V2 21.5T ER Fixtiming (#V2ZX215FER) motor használható.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor az ellenőrző mérés során 2600KV fölötti, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.3.5 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H), Hobbywing XR10 Justock (#81020000, #30112000, #30112003 és #30112004) zero módos szabályzók használhatóak, “0”-ás időzítésű módban. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.3.6 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.4 1/10 N kategória szabályai
2.6.4.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1280 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.4.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.4.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.4.5 Motor
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta ZX V2 17.5T ER Fixtiming (#V2ZX175FER) motor használható.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor az ellenőrző mérés során 3100KV fölötti, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.4.6 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H), Hobbywing XR10 Justock (#81020000, #30112000, #30112003 és #30112004) zero módos szabályzók használhatóak, “0”-ás időzítésű módban. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.4.7 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.5 1/10 Stock kategória szabályai
2.6.5.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1280 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.5.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.5.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.5.4 Motor
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta ZX V2 13.5T ER Fixtiming (#V2ZX135FER) motor használható.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor az ellenőrző mérés során 3760KV fölötti, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.5.5 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H), Hobbywing XR10 Justock (#81020000, #30112000, #30112003 és #30112004) zero módos szabályzók használhatóak, “0”-ás időzítésű módban. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.5.6 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.6 1/10 FWD Alap kategória szabályai
2.6.6.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1230 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, első kerék meghajtású autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.6.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, a valóságban is első kerék meghajtású autót formáló karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.6.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.6.4 Motor
Az autókban kizárólag Robitronic Razer 20T (#R03105) motorok használhatóak.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a gyári paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.6.5 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag nem programozható sebességszabályzók használhatóak.
2.6.6.6 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 6,5
2.6.7 1/10 FWD kategória szabályai
2.6.7.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1230 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, első kerék meghajtású autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.7.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, a valóságban is első kerék meghajtású autót formáló karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.7.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.7.4 Motor
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta ZX V2 17.5T ER Fixtiming (#V2ZX175FER) motor használható.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor az ellenőrző mérés során 3100KV fölötti, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.7.5 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H), Hobbywing XR10 Justock (#81020000, #30112000, #30112003 és #30112004) zero módos szabályzók használhatóak, “0”-ás időzítésű módban. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.7.6 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.8 1/10 Formula és GT kategória szabályai
2.6.8.1 Autó
A kategóriában bármilyen 1/10-es méretarányú, maximum 235mm széles, merev hátsó tengelyes 2 kerék meghajtású Formula és GT autók indulhatnak.
Minimális súly menetkész állapotban: 1000 g jeladóval.
Az autók minimális hasmagassága 3mm.
2.6.8.2 Karosszéria és szárny
Az autókon csak Formula 1, GT és LMP stílusú karosszériák és ezekhez illeszkedő műanyag szárnyak használhatóak.
2.6.8.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.8.4 Motorok
Az autókban kizárólag jelölt Hobbywing Justock 21.5T motor (#90040150, #30408003, #30408012) használható. A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a gyári paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.8.5 Sebességszabályzó
Az autókban bármilyen Zero-Boost Mode-os, azaz 0º időzítésű sebességszabályzó használható. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.8.6 Gumik, felnik
Az autókon bármilyen gumi vagy szivacs kerekek használhatóak.
2.6.9 1/10 Rally kategória szabályai
2.6.9.1 Autó
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 10mm.
2.6.9.2 Karosszéria
Az autókon az alvázhoz illeszkedő, valósághű rally karosszériák használhatóak.
2.6.9.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.9.4 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen motorral és sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.9.5 Gumik, felnik
Az autók bármilyen kerékkel szerelhetőek, de a felniknek valósághűen küllősnek kell lenniük (teli felni használata nem engedélyezett).
2.6.10 1/10 Open Offroad
2.6.10.1 Autó
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú buggyk, vagy SCT-k indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 15mm.
2.6.10.2 Karosszéria
Az autókon az alvázhoz illeszkedő karosszériáknak kell lenniük.
2.6.10.3 Akkumulátor
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.40V-nál.
2.6.10.4 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen motorral és sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.10.5 Gumik, felnik
Az autók bármilyen kerékkel szerelhetőek, ami az alvázhoz illeszkedik és nem tesz kárt a szőnyegben.
2.6.10.5 Egyéb rendelkezések
Megfelelő azonos kategóriájú autó nevezése esetén hozunk létre külön csoportot (pl 5db SCT), más különben a rally kategória mellett lehet autózni.
M1 melléklet – Versenynaptár
1. forduló: 2023.09.30. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
2. forduló: 2023.10.28. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
3. forduló: 2023.11.25. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
4. forduló: 2023.12.16. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
5. forduló: 2024.
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
6. forduló: 2024.
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
7. forduló: 2024.
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
8. forduló: 2024.
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Sport, 21.5T , N, Stock, FWD Alap, FWD, Formula és GT, Rally, Open Offroad
M2 melléklet – Díjszabások
A nevezési díj internetes regisztráció esetén: 7000Ft / fő / kategória
Helyszíni nevezés: 8000Ft / fő / kategória
Óvási díj: 10.000Ft /alkalom
M3 melléklet – Nevezési segédlet
Nevezési segédlet, a myrcm.ch oldal használatához:
https://drive.google.com/file/d/1chalWM6eVN3xXJP693nW9EGtxCozJ-0G/view
M4 melléklet – Szerzői jogok
Jelen szabályzat mintájául a Magyar Bajnokság szabályzata szolgált:
MAGYAR MODELLEZŐ SZÖVETSÉG
1149 Budapest, Buzogány utca 7. II. 6.
Copyright 2023
Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum szerzői joga a Magyar Modellező Szövetség (MMSZ) tulajdona. Bármely személy, aki az MMSZ nevében jár el, vagy az MMSZ tagja, jogosult ezen dokumentum másolására, nyomtatására és terjesztésére, az alábbi feltételek szerint:
1. A dokumentum csak információs célra használható, kereskedelmi célokra nem.
2. Ezen dokumentum bármely teljes vagy részleges másolatának tartalmaznia kell ezen szerzői jogi figyelmeztetést.