RcProf Téli Kupa
A 2022/2023-as RcProf Téli Kupa főbb ellenőrzött technikai szabályainak az áttekintése, majd lejjebb a részletes versenyszabályzat olvasható.
Alap kategória:
- 8.41V max feszültség
- minimum súly: 1320g
- max végáttétel: 8.30
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- minimális hasmagasság: 5mm
Mini kategória:
- 2wd Mini alváz
- 8.41V max feszültség
- min 60mm kerék
- minimális hasmagasság: 3mm
FWD kategória:
- 1/10-es FWD autó
- 8.41V max feszültség
- minimum súly: 1230g
- jelölt Fleta V2 17.5T ER Fixtiming motor
- Fleta vagy XR10 Zeros szabályzó
- max végáttétel: 5.0
- minimális hasmagasság: 5mm
21.5T kategória
- 8.41V max feszültség
- minimum súly: 1280g
- max végáttétel: 5.0
- jelölt Fleta V2 21.5T ER Fixtiming motor
- Fleta vagy XR10 Zeros szabályzó
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- minimális hasmagasság: 5mm
N kategória:
- 8.41V max feszültség
- minimum súly: 1280g
- jelölt Fleta V2 17.5T ER Fixtiming motor
- Fleta vagy XR10 Zeros szabályzó
- max végáttétel: 5.0
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- szárny és tető magassága
- minimális hasmagasság: 5mm
Stock kategória:
- 8.41V max feszültség
- minimum súly: 1280g
- jelölt Fleta ZX V2 13.5T Fixtiming motor
- max végáttétel: 5.0
- jelölt Volante V9X 28R-CP kerék
- szárny és tető magassága
- minimális hasmagasság: 5mm
Formula és GT kategória:
- minimum súly: 1050g
- 8.41V max feszültség
- minimális hasmagasság: 3mm
Buggy Stock kategória:
- bármilyen 13.5T motor
- csak 2wd buggy
- 8.41V max feszültség
- minimális hasmagasság: 15mm
- jelölt Minipin vagy Cactus hátsó gumi
Rally kategória:
- minimális hasmagasság: 10mm
- rally kaszni
- 8.41V max feszültség
- rally block kerék
4wd Buggy tuning kategória:
- minimális hasmagasság: 15mm
- jelölt Minipin vagy Cactus hátsó gumi
- 8.41V max feszültség
2wd Buggy tuning kategória:
- minimális hasmagasság: 15mm
- jelölt Minipin vagy Cactus hátsó gumi
- 8.41V max feszültség
4wd SCT
- bármilyen elektronika
- minimális hasmagasság: 15mm
- 8.41V max feszültség
2wd SCT
- bármilyen 13.5T motor
- bármilyen szabályzó
- minimális hasmagasság: 15mm
- 8.41V max feszültség
RcProf Téli Kupa 2022-2023
1. Általános szabályok
1.1 RcProf Kupa
A versenysorozatot az RcProf.hu Internetes Webáruház üzemeltetője írja ki és szervezi meg.
A sorozatban való részvételhez, MMSZ kártya nem szükséges. Aki nem rendelkezik MMSZ kártyával, annak egy felelősségvállalási nyilatkozatot kell kitöltenie. Kiskorúak esetén szülő/felügyelő tölti ki.
A versenysorozat 7 futamból áll. A versenyzők a versenyeken elért helyezésükért az 1.2.5 paragrafus szerint pontokat kapnak, amelyeket a versenysorozat végén összeadva adódik éves végeredményük a 2.1.2 pont alapján.
A legtöbb pontot elért versenyző az adott évadban a bajnok.
Pontegyenlőség esetén a több győzelmet elérő a győztes. Ha ez is megegyezik, akkor a második (és így tovább) helyezések döntenek. Ha semmiképpen sem lehet különbséget tenni, akkor holtversenyt kell hirdetni. Ekkor a következő helyezés(ek) üresen marad(nak).
Több értékelhetetlen vagy elmaradt verseny esetén az értékelhető versenyek alapján történik a pontok kiszámítása.
Az év közbeni szabályváltoztatás jogát a szervezőség fenntartja, azonban ez csak különösen indokolt esetben következhet be.
1.2 Versenyrendezés
A versenyek szervezését és lebonyolítását az RcProf csapata végzi.
A versenybíróságnak két főből kell állnia.
Minden, a szabályzatban nem részletezett vitás kérdésben a versenybíróság dönt.
A versenybíróság tagjait a verseny rendezője jelöli ki, akiket a verseny előtt a versenyzőknek bemutat.
1.2.1 Nevezések
a) A versenyzők nevezésüket legkésőbb a versenyt megelőző csütörtöki napon 24.00 óráig kell leadják a www.rchub.hu internetes felületen. Helyszíni nevezések elfogadása a versenyrendező döntése alapján lehetséges.
b) A nevezést visszavonni szintén a versenyt megelőző csütörtöki napon 24.00 óráig lehet.
1.2.2 Segítők
a) A versenyek lebonyolítása segítőket kíván. A különböző kategóriák, illetve csoportok egymásnak segítenek, a versenyrendező által kihirdetett módon.
b) A pálya mentén a rajtszámok alapján vannak kijelölve a segítői pozíciók, ahol a segítőknek állniuk kell.
c) Ha egy versenyző valamilyen okból felmentést kíván kapni a segítés alól, azt a versenybíróságnak be kell jelentenie. A versenybírók engedélyezhetik a távolmaradást, amennyiben a segítői posztra maga helyett valaki mást állít.
d) A segítőknek a futam indításáig kell elfoglalniuk a kijelölt helyüket, elhagyni csak a futam végeztével lehet! A segítői feladat elmulasztása, a versenyző addigi legjobb futam eredményének törlésével jár.
1.2.3 Egyéb rendelkezések
A verseny napján legkésőbb 11 óráig eligazítást kell tartani, amelyen a versenyzőkkel ismertetik az időtáblát, és egyéb a versenynapra vonatkozó szabályokat, kéréseket.
A versenyzőknek legkésőbb 10 másodperccel a start előtt el kell foglalniuk helyüket az emelvényen és rajthelyen.
A pályára késve lehelyezett autó csak a mezőny után indulhat. A versenybíróság dönti el, hogy ez a depóból, vagy a rajtrács végéről történik.
1.2.4 Futamok befejezése
a) A versenyzők autójukat a depóban, a számukra kijelölt helyre kell leállítsák.
b) Ki kell kapcsolni az autókat, és átadni műszaki ellenőrzésre.
c) Ki kell venni és le kell adni a jeladókat (nem személyi jeladó esetén). Jeladót a depóból a futam után kivinni tilos.
d) A depóból az autókat csak a versenybírók engedélyével lehet kivinni.
e) Az autók motorját a rendezőség bármikor, motormegbontással és teljesítmény méréssel is ellenőrizheti.
1.2.5 Pontozás:
1. hely......15pont
2. hely…..12pont
3. hely......10pont
4. hely........8pont
5. hely........6pont
6. hely........5pont
7. hely........4pont
8. hely........3pont
9. hely........2pont
10. hely......1pont
1.3 Verseny megszakítása
Technikai probléma (pl. időmérő meghibásodása, áramszünet) vagy jelentősen megváltozott körülmények (pl. csarnok világítás meghibásodása, nagy esőzés) esetén a versenybíróság megszakítja a versenyt. Amennyiben az aznapi időbeosztásban meghatározott eredményhirdetés időpontja előtt 3 órával nem lehet megkezdeni az első időmérőt, akkor a verseny elhalasztásra vagy törlésre kerül.
Futam megszakítás esetén a versenyzők azonnal be kell álljanak a depóba, a jeladókat le kell adni és a rádiókat ki kell kapcsolni. A futam ismétléséről vagy törléséről a versenybíróság dönt, a megszakított futam semmilyen formában nem vehető figyelembe az értékelésnél.
1.4 Pályaelőírások
Időmérő futamokhoz a startvonalat az időmérő hurok előtt kell kijelölni. A döntőkhöz a rajtrácsot a pálya adottságainak megfelelően kell kijelölni úgy, hogy lehetőleg a startvonal és az első kanyar között legalább 2 méter legyen. Az irányítói emelvényt úgy kell kialakítani, hogy azon 10 versenyző kényelmesen és biztonságosan elférjen. Az irányítói emelvényről a pálya minden pontjának láthatónak kell lennie. Az emelvényen csak versenyzők és egy versenybíró tartózkodhatnak. Az emelvényt elfoglalni a nap elején az indulás sorrendjében, később a versenyzők helyezési sorrendjében lehet, így megadva a lehetőséget, hogy a jobb eredményt elért versenyző hamarabb válasszon magának helyet. A futamok vége előtt az emelvényt elhagyni tilos, mert a távozó versenyző a többi versenyzőt megzavarhatja.
2. Kategóriák
2.1 Kategóriák
A versenyek az alábbi kategóriákban kerülnek megrendezésre:
On-Road kategóriák:
a) 1/10 Elektromos Alap
b) 1/10 Elektromos Mini
d) 1/10 Elektromos 21.5T
e) 1/10 Elektromos N
f) 1/10 Elektromos Stock
g) 1/10 Elektromos Formula és GT
Off-Road kategóriák:
h) 1/10 Elektromos Rally
i) 1/10 Elektromos Buggy Stock
j) 1/10 Elektromos 2wd Buggy Tuning
k) 1/10 Elektromos 4wd Buggy Tuning
l) Elektromos 4wd SCT
Amennyiben bármely kategóriában az indulók száma a helyszínen nem éri el a 4 főt, a versenyrendező az adott kategóriát törölheti a versenynap programjából, vagy a kategória versenyzőit egy hasonló kategóriában elhelyezheti.
A versenyzők (vagy segítőik) az autókat bekapcsolt állapotban, futamra készen kell a pályára helyezzék. Az autók pályára helyezéséről a versenybíróság a helyszínen más módon is rendelkezhet.
2.1.1 Az időmérő és döntő futamok időtartama kategóriától függően
a) 1/10 Elektromos Alap 5 perc
b) 1/10 Elektromos Mini 5 perc
d) 1/10 Elektromos 21.5T 5 perc
e) 1/10 Elektromos N 5 perc
f) 1/10 Elektromos Stock 5 perc
g) 1/10 Elektromos F1 5 perc
h) 1/10 Elektromos Rally 5 perc
i) 1/10 Elektromos Buggy Stock 5 perc
j) 1/10 Elektromos 4wd Buggy Tuning 5 perc
k) 1/10 Elektromos 2wd Buggy Tuning 5 perc
l) Elektromos 4wd SCT 5 perc
plusz az utolsó kör befejezéséhez szükséges idő, ami nem haladhatja meg a 45 másodpercet.
2.1.2 A bajnokság értékelése
A megrendezett 7 futamból a legjobb 6 kerül értékelésre, azaz a legjobb 6 futameredmény alapján lesz megállapítva az adott kategória éves értékelése. A legrosszabb eredmény eldobható. Egy kategóriában legalább 4 értékelhető versenynek kell lennie, hogy az éves összesítésben az adott kategória értékelésre kerüljön.
2.2 Időmérő futamok
A versenyzők kategóriánként minimum 2 időmérő futamban vehetnek részt.
Az időmérő futamokon az autók egy vonalból indulnak lépcsős – egymás utáni, kb. 2 másodperces – indítással. Az első futamban a versenybíróság által meghatározott sorrenben, a továbbiakban az addig lefutott időmérők alapján megállapított összesített sorrend alapján kerülnek indításra a versenyzők.
Az időmérés minden autó számára akkor kezdődik, amikor az autó áthalad az időmérő vonalon.
Az első futamhoz a csoportok tagjait, és a csoportokon belüli sorrendet a bajnokság pillanatnyi állása vagy a versenybíróság határozza meg.
Az időmérő futamokon legalább 4 egymás utáni kört meg kell tenni, különben a versenyző nem indulhat a döntő futamokon.
Az időmérő futamokat a lassabbaktól a gyorsabbak felé haladó sorrendben kell megrendezni. (pl.C,B,A csoport sorrend)
2.3 Döntő futamok
A versenyzők kategóriánként minimum 2, maximum 3 döntő futamban vehetnek részt.
A döntőbeli rajtsorrendet az alábbiak szerint kell meghatározni:
a) A legjobb időmérő eredmények döntik el a csoportbesorolást, ezeken belül az indulási sorrendet.
b) A csoportbesorolás a növekvő idők sorrendjében történik. (A, B, C stb. döntő)
c) Az időmérő futamokon elért legjobb eredményhez képest 10%-osnál nagyobb eltérések esetén a versenybíróságnak jogában áll a csoportokat úgy kialakítani, hogy – egy csoportban minimum 6 autót indítva – a gyengébbeknek új csoportot nyit.
A döntőket a lassabbaktól a gyorsabbak felé kell megrendezni (pl. C, B, A sorrendben).
A döntőkben az autók Forma-1 stílusú rajtrácsról indulnak. Soronként egy autó, minimálisan 1 méter különbséggel a sorok között. Az első rajtkockából induló versenyző megválaszthatja az indulási oldalt, a többi autót ennek megfelelően kell a rajtrácsra helyezni.
A döntőkben a startjelet sípszó (vagy más jól felismerhető jelzés) jelzi, amelyet a start előtt 10 másodperccel bejelentett „10 másodperc a startig” felszólítást követően az 5-ik másodperc után kell megadni. A rajtjel előtti bemozdulás esetén a versenybíróság megismételtetheti a rajtot, és a bemozduló versenyzőt a rajtrács végéről történő indulással büntetheti. Összesen maximum 3 rajt lehet, a 3.rajtnál bemozduló autó(k) STOP&GO büntetést kap(nak).
A rajtot meg kell ismételni, ha a rajt utáni első kanyarban az első 3 pozícióban induló autót érintő ütközés történik. Tömegbaleset esetén a versenybíróság új rajtot rendelhet el. Ha legalább két kört futottak az autók, akkor a futamot el lehet halasztani az erre fenntartott időre, az akkuk újratöltése érdekében.
Ha bármilyen okból nem lehet megtartani egy vagy több döntő futamot, akkor a sorrendet és a győztest a csoport által már lefutott futamok alapján kell meghatározni.
2.4 Pontozás
A verseny végeredményét a következőképpen kell meghatározni:
a) A döntő futamok közül a versenyző két legjobb eredményét kell figyelembe venni úgy, hogy a helyezéseket összeadják. Minél kisebb a pontszám, annál jobb a versenyző helyezése. Összeadás utáni pontegyenlőség esetén a két legjobb helyezést össze kell szorozni. A kisebb pontot elérő versenyző lesz a jobb helyezett. Ha összeadás és szorzás után is pontegyenlőség van, akkor a legjobb futameredmény (körszám, idő) számít.
b) Óvásra a verseny napján az eredményhirdetésig van lehetőség, amelyet a versenybírósághoz kell benyújtani óvási díj megfizetése mellett. Óvást csak az azonos kategóriában induló versenyző nyújthat be, és csak arra a futamra, amelyben ő is indult.
2.5 Technikai szabályok
2.5.1 Általános technikai szabályok
2.5.1.1 Karosszéria
A verseny látványossága érdekében az autóknak valósághűnek, befejezett festésűeknek, hiánytalannak kell lenniük.
A szélvédők, ablakok befestése nem, áttetsző sötétítése megengedett (kivétel ez alól a gyárilag festett karosszériák).
A karosszériáknak a futamok alatt biztonságosan rögzítettnek kell lenniük.
2.5.1.2 Akkumulátorok
Futam alatt akkumulátor nem cserélhető, és nem tölthető.
A motor tápellátására használt akkumulátoron kívül egyéb akkumulátor használata nem engedélyezett.
Az akkumulátor csatlakoztatása az autó elektronikája felé bontható kell legyen (közvetlen forrasztott kábelezés nem engedélyezett).
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po Safe Bag használatát a versenybíróság a depóban szúrópróba szerűen ellenőrizheti és hiánya esetén a versenyző legjobb időeredményének törlésével büntetheti. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljese mértékben felelős!
2.5.1.3 Rádiók
A versenyzőknek változtatható frekvenciájú vagy csatornájú rádióval kell rendelkezniük:
- Cserélhető kristálypár (ebben az esetben legalább 2 pár kristállyal, két különböző frekvenciával kell rendelkezzenek)
- Szintézeres rádió és vevő
- DSM rendszerű 2,4 GHz-es rádió és vevő
A versenyzők kötelesek a versenybíróság által meghatározott frekvenciát vagy csatornát használni. Feloldhatatlan rádió ütközés esetén a jobb eredménnyel rendelkező versenyző indulhat a futamon.
2.5.1.4 Korlátozások
A versenyek alapvetően a vezetési tudást hivatottak mérni, ezért a segédeszközök használata korlátozott.
- Nem megengedett több fokozatú váltó használata.
- Nem megengedett menet közben kívülről állítható aktív felfüggesztés használata.
- Nem megengedett stabilizáló giroszkóp használata.
- Csak az autó álló helyzetében állítható differenciálmű engedélyezett.
- A rádióvevőhöz csak négy fajta eszköz – kormányszervó, szabályzó, személyi jeladó és ventillátor – kapcsolása engedélyezett, minden egyéb jel (csatorna) használata tilos.
Tiltott eszközök felhasználása a versenyből történő azonnali kizárással jár.
2.5.1.5 A technikai szabályok ellenőrzése
Az alapvető technikai szabályok ellenőrzése (súly, hasmagasság, akku feszültség, gumi, motor megkötés, karosszéria szabályossága, stb…) a futam előtt történik. A technikai átvétel után az autó nem vihető vissza a depóba, hanem a versenyzőnek/mechanikusnak a versenybíróság által kijelölt helyen kell a futam kezdetéig az autóval várakozni. Eközben az autó beállításainak módosítása (súly, áttétel, hasmagasság) nem megengedett.
A versenybíróság futam után is ellenőrizheti a kocsikat. Ilyenkor kerül sor az időigényesebb, megbontásos ellenőrzésre (áttátel, szabályzó, motor részletes átvizsgálása).
A technikai ellenőrzések során tapasztalt szabályoktól való eltérés esetén, illetve az autó ellenőrzés előtti módosítása vagy az ellenőrzés elmulasztása esetén a versenyző adott futameredménye törlésre kerül.
2.5.1.6 Versenyzői magatartás
A versenyző a segítőkkel nem kiabálhat, a vezetői emelvényen nem hangoskodhat. A versenyző futam közben nem mérlegelheti és kritizálhatja a versenybíró döntéseit. Az agresszív versenyzői magatartást a versenybíróság az eredmény törlésével büntetheti.
2.6.1 1/10 Alap kategória szabályai
2.6.1.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1320 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.1.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm, az autó minimális magassága menetkész állapotban 115 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.1.3 Gumik
Az autókon kizárólag jelölt CPX-V22 (#65050) típusú kerekek használhatóak.
2.6.1.4 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok és 6 cellás NiMh akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.1.5 Motor
Az autókban kizárólag jelölt Tamiya Torque Tuned (#54358) motor használható.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a gyári paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.1.6 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 8,30
2.6.1.7 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag nem programozható sebességszabályzók használhatóak.
2.6.2 1/10 Mini kategória szabályai
2.6.2.1 Autó
Bármilyen 1/10 méretarányú 2wd Mini alvázzal szerelt autó indulhat.
Az autók minimális hasmagassága 3mm.
2.6.2.2 Karosszéria
Bármilyen gyártmányú az alvázhoz illeszkedő karosszéria használható.
2.6.2.3 Gumik
A Mini alvázakon bármilyen gyártmányú, maximum 60mm átmérőjű, az alváz típusához illeszkedő gumi kerék használható.
2.6.2.4 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.2.5 Motor és elektromos sebességszabályzó
Bármilyen, minimum 16 körös brushless motor használható.
2.6.2.6 Végáttétel
A mini autókban maximum 20 fogú motorfogaskerék használható.
2.6.3 1/10 FWD kategória szabályai
2.6.3.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1230 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, első kerék meghajtású autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.3.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, a valóságban is első kerék meghajtású autót formáló karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm, az autó minimális magassága menetkész állapotban 115 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.3.3 Gumik
Az autókon kizárólag jelölt Volante V9X 28R-CP (#V9X-PG28CP) típusú kerekek használhatóak.
2.6.3.4 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.3.5 Motor
Az autókban kizárólag jelölt Muchmore Fleta ZX V2 17.5T ER Fixtiming (#V2ZX175FER) motor használható.
A motorokat és a sebbeség szabályzókat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a fenti paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.3.6 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H), Hobbywing XR10 Justock (#30112000 és #81020000) zero módos szabályzók használhatóak. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.3.7 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.4 1/10 21.5T kategória szabályai
2.6.4.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1280 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.4.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm, az autó minimális magassága menetkész állapotban 115 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.4.3 Gumik
Az autókon kizárólag jelölt CPX-V22 (#65050) típusú kerekek használhatóak.
2.6.4.4 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.4.5 Motor
Az autókban kizárólag jelölt Muchmore Fleta ZX V2 21.5T ER Fixtiming (#V2ZX215FER) motor használható.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a gyári paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.4.6 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.4.7 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H), Hobbywing XR10 Justock (#30112000 és #81020000) zero módos szabályzók használhatóak. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.5 1/10 N kategória szabályai
2.6.5.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1280 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd túra autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.5.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm, az autó minimális magassága menetkész állapotban 115 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.5.3 Gumik
Az autókon kizárólag jelölt Volante V9X 28R-CP (#V9X-PG28CP) típusú kerekek használhatóak.
2.6.5.4 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.5.5 Motor
Az autókban kizárólag jelölt Muchmore Fleta ZX V2 17.5T ER Fixtiming (#V2ZX175FER) motor használható.
A motorokat és a sebbeség szabályzókat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a fenti paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.5.6 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H), Hobbywing XR10 Justock (#30112000 és #81020000) zero módos szabályzók használhatóak. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.5.7 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.6 1/10 Stock kategória szabályai
2.6.6.1 Autó
Minimális súly menetkész állapotban: 1280 g jeladóval.
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű, 4wd autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 5mm.
2.6.6.2 Karosszéria és szárny
Bármilyen gyártmányú, túra autó jellegű karosszéria használata engedélyezett, melyek szélessége maximum 190 mm, az autó minimális magassága menetkész állapotban 115 mm. Szárnyak rögzítése kizárólag az autó hátulján megengedett, melyek maximális szélessége 190 mm. A szárny semmilyen része sem nyúlhat túl a tető legmagasabb pontján és az autó oldalán. A szárny 10 mm-el nyúlhat a karosszéria mögé. A szárny keresztmetszet maximális befoglaló mérete 40 mm x 25 mm (szélesség x magasság). A szárny oldallezáró lapja nem nyúlhat a szárny felső éle fölé.
2.6.6.3 Gumik
Az autókon kizárólag jelölt Volante V9X 28R-CP (#V9X-PG28CP) típusú kerekek használhatóak.
2.6.6.4 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.6.5 Motor
Az autókban kizárólag jelölt MuchMore Fleta ZX V2 ER Fixed Timing Spec 13.5T (#MR-V2ZX135FER) motorok használhatók. A motorokon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a fenti paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.6.6 Elektromos sebességszabályzó
Az autókban kizárólag Muchmore Fleta Euro (#ME-FLEK), Muchmore Fleta V2 Euro (#ME-FLEV2H) zero módos szabályzók használhatóak. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.6.7 Végáttétel
Az autókban használható leghosszabb (legkisebb) végáttétel: 5,0
2.6.7 1/10 Formula és GT kategória szabályai
2.6.7.1 Autó
A kategóriában bármilyen 1/10-es méretarányú, maximum 200mm széles, merev hátsó tengelyes 2 kerék meghajtású formula és GT autók indulhatnak.
Minimális súly menetkész állapotban: 1050 g jeladóval.
Az autók minimális hasmagassága 3mm.
2.6.7.2 Karosszéria és szárny
Az autókon csak Formula 1 illetve GT stílusú karosszériák és ezekhez illeszkedő műanyag szárnyak használhatóak.
2.6.7.3 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.7.4 Motorok
Az autókban kizárólag jelölt Hobbywing Justock 21.5T motor (#90040150, #30408003, #30408012) használható. A motorokat a versenybíróság a verseny folyamán bármikor ellenőrizheti. Abban az esetben, ha a motor nem felel meg a gyári paramétereknek, a versenyző aktuális futameredménye törlésre kerül.
2.6.7.5 Sebességszabályzó
Az autókban bármilyen Zero-Boost Mode-os, azaz 0º időzítésű sebességszabályzó használható. A szabályzókon semmilyen módosítás nem engedélyezett.
2.6.7.6 Gumik, felnik
Az autókon bármilyen gumi vagy szivacs kerekek használhatóak.
2.6.8 1/10 Rally kategória szabályai
2.6.8.1 Autó
A futamokon tetszőleges gyártmányú, 1/10 méretarányú, 4 független kerékfelfüggesztésű autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága 10mm.
2.6.8.2 Karosszéria
Az autókon az alvázhoz illeszkedő, valósághű rally karosszériák használhatóak.
2.6.8.3 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.8.4 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen motorral és sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.8.5 Gumik, felnik
Az autókon kizárólag Tamiya Rallye Block #50476 kerekek használhatóak.
2.6.9 1/10 Buggy Stock kategória szabályai
2.5.9.1 Autó
A kategóriában bármilyen 1/10-es méretarányú, független kerékfelfüggesztésű 2wd buggy indulhat.
Az autók minimális hasmagassága a szőnyeg megóvása érdekében 15mm.
2.6.9.2 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljes mértékben felelős!
2.6.9.3 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen 13.5T motorral és bármilyen sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.9.4 Gumik, felnik
Az autók hátsó tengelyén csak jelölt, Minipin vagy Cactus sárga keverékű gumi (#U6680/#U6838) kék töméssel (#U6734) használható. Ezek a gumik és tömés hatszöges felnire szerelve a következő cikkszámmal jelölve kaphatók: (#6806/#6839).
Az autók első tengelyén kizárólag jelölt, Cut Stagger Low Profile sárga keverékű jelölt gumi használható (#U6770/#U6801).
2.6.10 1/10 4wd Buggy Tuning kategória szabályai
2.6.10.1 Autó
A kategóriában bármilyen 1/10-es méretarányú, független kerékfelfüggesztésű 4 kerék meghajtású buggy indulhat.
Az autók minimális hasmagassága a szőnyeg megóvása érdekében 15mm.
2.6.10.2 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljese mértékben felelős!
2.6.10.3 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen motorral és sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.10.4 Gumik, felnik
Az autók hátsó tengelyén csak jelölt, Minipin vagy Cactus sárga keverékű gumi (#U6680/#U6838) kék töméssel (#U6734) használható. Ezek a gumik és tömés hatszöges felnire szerelve a következő cikkszámmal jelölve kaphatók: (#6806/#6839).
2.6.11 1/10 2wd Buggy Tuning kategória szabályai
2.6.11.1 Autó
A kategóriában bármilyen 1/10-es méretarányú, független kerékfelfüggesztésű hátsó kerék meghajtású buggy indulhat.
Az autók minimális hasmagassága a szőnyeg megóvása érdekében 15mm.
2.6.11.2 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljese mértékben felelős!
2.6.11.3 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen motorral és sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.11.4 Gumik, felnik
Az autók hátsó tengelyén csak jelölt, Minipin vagy Cactus sárga keverékű gumi (#U6680/#U6838) kék töméssel (#U6734) használható. Ezek a gumik és tömés hatszöges felnire szerelve a következő cikkszámmal jelölve kaphatók: (#6806/#6839).
Az autók első tengelyén kizárólag jelölt, Cut Stagger Low Profile sárga keverékű jelölt gumi használható (#U6770/#U6801).
2.6.12 4wd SCT kategória szabályai
2.5.12.1 Autó
A kategóriában bármilyen 1/8-as és 1/10-es méretarányú, 4 kerék meghajtású Short Course Truck, azaz SCT autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága a szőnyeg megóvása érdekében 15mm.
2.6.12.2 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljese mértékben felelős!
2.6.12.3 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen motorral és bármilyen sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.12.4 Gumik, felnik
Az autókon a méretükhöz illeszkedő, bármilyen mintázatú kerék használható.
2.6.13 2wd SCT kategória szabályai
2.5.13.1 Autó
A kategóriában bármilyen 1/8-as és 1/10-es méretarányú, hátsó kerék meghajtású Short Course Truck, azaz SCT autók indulhatnak.
Az autók minimális hasmagassága a szőnyeg megóvása érdekében 15mm.
2.6.13.2 Akkumulátorok
Az autókban kereskedelmi forgalomban kapható, gyári védőtokozással ellátott, 2 cellás, maximum 7,6V névleges feszültségű, Li-Po akkumulátorok használhatók. A Li-Po akkumulátorok maximális feszültsége a futamot megelőzően nem lehet magasabb 8.41V-nál. Ezt a versenybíróság ellenőrzi. A Li-Po akkumulátorokat kötelező Li-Po Safe Bag-ben tölteni, az esetleges balesetek elkerülése végett. A Li-Po akkumulátorokal kapcsolatos károkért a versenyző teljese mértékben felelős!
2.6.13.3 Motor és sebességszabályzó
Az autók bármilyen 13.5T motorral és bármilyen sebességszabályzóval szerelhetők.
2.6.13.4 Gumik, felnik
Az autókon a méretükhöz illeszkedő, bármilyen mintázatú kerék használható.
M1 melléklet – Versenynaptár
1. forduló: 2022.10.15. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Mini, FWD, 21.5T, N, Stock, Formula és GT, Rally, Buggy Stock, 2wg Buggy Tuning, 4wd Buggy Tuning, 4wd SCT, 2wd SCT
2. forduló: 2022.11.5. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Mini, FWD, 21.5T, N, Stock, Formula és GT, Rally, Buggy Stock, 2wg Buggy Tuning, 4wd Buggy Tuning, 4wd SCT, 2wd SCT
3. forduló: 2022.12.10. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Mini, FWD, 21.5T, N, Stock, Formula és GT, Rally, Buggy Stock, 2wg Buggy Tuning, 4wd Buggy Tuning, 4wd SCT, 2wd SCT
4. forduló: 2023.1.14. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Mini, FWD, 21.5T, N, Stock, Formula és GT, Rally, Buggy Stock, 2wg Buggy Tuning, 4wd Buggy Tuning, 4wd SCT, 2wd SCT
5. forduló: 2023.02.04. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Mini, FWD, 21.5T, N, Stock, Formula és GT, Rally, Buggy Stock, 2wg Buggy Tuning, 4wd Buggy Tuning, 4wd SCT, 2wd SCT
6. forduló: 2023.02.25. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Mini, FWD, 21.5T, N, Stock, Formula és GT, Rally, Buggy Stock, 2wg Buggy Tuning, 4wd Buggy Tuning, 4wd SCT, 2wd SCT
7. forduló: 2023.03.18. szombat
Helyszín: Gyömrő Város Önkormányzata Ignácz Ilona Városi Sportcsarnok: 2230 Gyömrő, Szabadság tér 2.
Kategóriák: Alap, Mini, FWD, 21.5T, N, Stock, Formula és GT, Rally, Buggy Stock, 2wg Buggy Tuning, 4wd Buggy Tuning, 4wd SCT, 2wd SCT
M2 melléklet – Szerzői jogok
Jelen szabályzat mintájául a Magyar Bajnokság szabályzata szolgált:
MAGYAR MODELLEZŐ SZÖVETSÉG
1149 Budapest, Buzogány utca 7. II. 6.
Copyright 2009
Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum szerzői joga a Magyar Modellező Szövetség (MMSZ) tulajdona. Bármely személy, aki az MMSZ nevében jár el, vagy az MMSZ tagja, jogosult ezen dokumentum másolására, nyomtatására és terjesztésére, az alábbi feltételek szerint:
1. A dokumentum csak információs célra használható, kereskedelmi célokra nem.
2. Ezen dokumentum bármely teljes vagy részleges másolatának tartalmaznia kell ezen szerzői jogi figyelmeztetést.