Leírás
A Yokomo YZ-2 2wd buggy szériája, a 2017-es világbajnokságon érte el a végső célját, amikor a Kínában rendezett IFMAR Off-road világbajnokságon Ryan Maifield gyári Yokomo pilóta megszerezte az első rajtkockát, majd megnyert a 2wd buggy világbajnokságot. A Yokomo mérnökei, köztük a népszerű Shin Adachi, azóta is keményen dolgozik Ryan Maifield és a négyszeres világbajnok Ryan Cavalieri segítségével, hogy az YZ-2 buggykat a teljesítmény következő szintre emeljék, így született meg az YZ-2 DTM3 és az YZ-2 CAL3.
YZ-2 DTM3 és CAL3 újdonságai:
- ÚJ!! rövidebb alváz
- ÚJ!! kormánymű
- ÚJ!! 3mm-el alacsonyabb hátsó torony
- ÚJ!! vékonyabb dugattyúk a rövidebb gátlókhoz
- ÚJ!! első és hátsó 3.0mm-es külső lengőkar tengelyek
- ÚJ!! első és hátsó 3.5mm-es belső lengőkar tengelyek
- ÚJ!! Hátsó lengőkar, új gátló bekötési pontokkal
- Könnyen kiszerelhető és állítható magasságú differenciálmű
- Első szárny és szárnytartó a dobozban
YZ-2 CAL3 verzió:
- 3mm-el alacsonyabb első torony
- Acél első futóműtartó blokk a nagyobb tapadásért
- Első és hátsó stabilizátor szett a nagyobb kanyarsebességért
- 3 darabból álló LC hajtásház
- JConcepts F2 könnyített kaszni (JConcepts első és LMR hátsó szárny a dobozban)
- Nagyobb olajterű fogaskerekes differenciálmű
YZ-2 DTM3 verzió:
- 3 darabból álló LC és LD hajtásház is a dobozban
- JConcepts F2 kaszni (JConcepts első és hátsó szárny a dobozban)
- Golyós differenciálmű
A Yokomo mérnökei rövidítettek az alvázon, hogy javítsák a gyorsításkor fellépő súlypontváltozást és jobb kormányreakciót ad a kocsinak alacsony tapadású pályán is.
A DTM3 dobozában két fajta hajtásházat is találunk. A kocsi összerakásakor választhatunk, hogy az LD hajtásházat választjuk és a motort a kocsi hátulja felé közelítjük, vagy nagyobb tapadás esetére az LC hajtásházat választva a motor jobban a kocsi közepe felé kerül. Ezzel a különleges állítási lehetőséggel, hogy a motort mozgatva állíthatjuk a kocsi súlypontját, még könnyebben jó beállítást találhatunk az autóhoz bármilyen pályára.
Azzal, hogy az első és hátsó külső lengőkar tengelyek 3mm átmérőjűek, a belsők pedig 3.5mm átmérőjűek lettek, jelentősen nőtt a futómű strapabírósága és merevsége, ezzel nőtt a kocsi tapadása, de a futómű finom mozgása megmaradt.
A DTM3 doboza tartalmazza az új, könnyített első szárnytartót és szárnyat, ami növeli az első tapadást és pontosabb vezetést tesz lehetővé.
Az alvázhoz csavarozható műanyag tálcára könnyebben, stabilabban rögzíthetjük a vevőt és a szabályzót.
Az új akkumulátor lefogatásnak köszönhetően könnyebb és gyorsabb akkumulátort cserélni. Az akkumulátor helyzete több kicsi lépésben változtatható, így precízebben állítható a kocsi súlypontja.
A különleges hajtásház kialakításnak köszönhetően, a hátsó torony lejjebb került 3mm-el, ezzel is javítva a súlypont elhelyezkedésén.
A könnyített golyós differenciálmű kiszerelése nagyon gyors és egyszerű a DTM3-nál, mivel a hajtásház 3 részből áll.
A differenciálmű magassága a csapágytartó alkatrész segítségével 0-tól 3mm magasságig állítható, a tapadási viszonyoknak megfelelően.
Az új S3-as típusú hátsó lengőkarba több gátló felfogatási lehetőség van, ráadásul lehetővé teszi, hogyha a beállításaink úgy kívánják, a torony másik felére tehessük a gátlót.
A kuplung hagyományos egy nyomólapos, de a behajtó tengely lehetővé teszi, hogy még egy csúszó és nyomólap felszerelésével dupla kuplungot használjunk az autón.
Egy speciális ventilátor tartó alkatrész lehetővé teszi, hogy egy 30mm-es hűtő ventilátort csavarozzunk a motor mögé.
A DTM3 egy LMR szárnnyal érkezik, melynek gyártója a Világbajnok harmadik helyezett és sokszoros Európa bajnok pilóta Lee Martin.