Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap > Hírek >

Hogyan hozzuk ki a maximumot csapágyainkból?

Hogyan hozzuk ki a maximumot csapágyainkból? Tippek a csapágyak karbantartásához.

Gyakran előfordul hogy futam közbe valami rendelleneset érzünk az autónkon, akár kormányzás, akár a teljesítmény terén, melyet gyakran egy berágódott, vagy már megállt csapágy okozhat. Ezek nagyon kényes elemei a modellünknek, ezért is érdemes karbantartani őket.

Képzeljük el, hogy a csapágyaink belső ellenállása felére/ negyedére csökkenne. A modellünk kicsivel nagyobb sebességre lenne képes, gyorsabban kigyorsítana, és még a játékidő is megnőne.

Egy hosszabb versenyhétvége, vagy gyakorlás után szereljünk ki egy csapágyat az autónkból.

Távolítsuk el a fém illetve gumiporvédőket.

Apró porszemcséket, szőnyegszöszöket, és kisebb karcolásokat láthatunk. Előfordulhat hogy sötét színű olaj,zsír, vagy legrosszabb esetben port látunk.

Féktisztítóval, vagy alkohollal mossuk, majd magasnyomású levegővel fújjuk ki. Mindezt addig érdemes csinálni, míg a fülünkhöz emelve lassú fogatásnál már nem hallunk karcogó hangot (mely a futófelület és a golyó közötti apró por/fémszemcséket jelenthet), illetve nem érezzük hogy akadna a csapágy. Ha többszöri kimosásra is akad, már nem tudjuk megmenteni, cserélni kell.
Ahhoz hogy megértsük a kenés, illetve a helyes kenőolaj kiválasztását először tisztázzuk az alapokat.
Mindannyian arra törekszünk hogy csapágyainknak a lehető legkisebb legyen az ellenállása, és leghosszabb az élettartama.
Ha a csapágygolyót, és a futófelületet kinagyítanánk átlagos kenőanyagot használva, így nézne ki egy
sematikus ábrán:
Egy átlagos kenőolaj nem biztosít tökéletes kenést a két fémfelületnek, ennek következtében a fém a fémmel érintkezik, mely nagyobb súrlódást, és hamarabbi tönkremenetelt eredményez.
A Teflon-os kenéssel le lehetne csökkenteni a csapágyak belső ellenállását, csakhogy egy átlagos teflonspray-ban olyan nagy szemcséjű teflon részecskék találhatók, hogy a fémfelületre tapadva -a túl vastag teflonréteg miatt - meggátolja, vagy megnehezíti a kicsiny csapágyak elfordulását.
Az INTERFLON Fin Super sokkal többet tud mint egy átlagos teflon spray.
- Teflon részecskéi 250-ed része egy átlagos teflon spray-nek, így még a legkisebb csapágyakba is nyugodtan használhatjuk anélkül, hogy megszorulna!
Sematikus ábrán:

Tehát ha már tiszták a csapágyak tegyük ki őket egymás mellé egy jó nedvszívó képességű szalvétára, vagy törlőkendőre. A Fin Supert fújjuk a csapágyba, majd forgassuk meg, hogy mindenhova egyenletesen jusson. Várjunk 5-10 percet, hogy a spray-ben lévő oldószer is el tudjon párologni. Ha gumi porvédőket használunk fújjuk le azokat is, majd töröljük meg.
A Fin Super nem csak egy Telfon tartamú spray, hanem egy Teflon-nal dúsított speciális kenőolaj, így más kenőanyagot nem kell a csapágyba juttatni.
További előnyös tulajdonságai:
  - Kopáscsökkentő
  - Oldja a rozsdát és meglazítja a beragadt alkatrészeket
  - Helyettesíti a kenőolajakat, rozsdaoldót, grafit, vágó, kontakt, szilikon sprayt
  - Gazdaságos
  - Véd a korrózió ellen
  - Vízálló
  - Megakadályozza két felület összefagyását, és a fémes kötés létrejöttét
  - Színtelen, nem hagy nyomot
  - Tisztít és véd a korrózió ellen
  - A Teflon®*-nak köszönhetően hosszú újrakenési időközök
  - Nem tartalmaz klórt és szilikont
  - Specialis hajtóanyaga nem károsítja az ózonréteget

A rendkívül jó kúszótulajdonság miatt csavarokra, csavaranyákra (kerékcsavar) ne használjátok, mert lalazíthatja azt!