RcProf Retro: 2011. július 6. ETS Andernach
ETS-Andernach 2011.07.06.
A mai napunk igen hosszadalmas volt.
Az 1100 kilóméteres távolság leküzdése után délután 2 körül érkeztünk meg Andernachba. Mivel még 2 nap van a versenyig, nem számítottunk rá, hogy közel 40-50 ember már a pályán tréningezik.
A gyári Yokomo csapat vasárnap óta itt tesztel. Már ötször voltam itt versenyezni, de sosem lehet megunni. A szervezők ismét más vonalvezetést alakítottak ki, sőt most még ellenkező irányba is megyünk mint eddig bármikor. Alig vártam hogy végre körözhessek a pályán. Először a stock autómat (SP Cirtix+SP13.5), a TRF417-et próbáltam ki. Fő szempont volt hogy először ezzel az autóval ismerjem meg a pálya vonalvezetését.
A kötött Ride gumik jól működnek, alig kopnak. A Yokomoba végül 4.0 V3-as SpeedPassion motor került, és a régebbi tuning sofware használatát javasolták a gyári pilóták. Mindkét kocsin újra építettük a gátlókat és apróbb állításokat végeztünk rajtuk.
2011.07.07 Andernach, 2. nap
Igyekeztünk időben kiérni a pályára,hogy minél többet tudjak autózni mindkét kocsival. Reggel 8-tól 12-ig teljesen nyitott volt a pálya, bármikor lehetett menni, bármilyen kategóriájú autóval, 12 után pedig fel órát mehettek a stock kategóriájú autók, fél órát pedig a modified indulói. 4-5 óra után pedig azt is korlátozták, hogy maximum 5-6 percet lehetett a pályán tölteni, hogy mind a 150-180 szabadedző pilóta lehetőséghez jusson. A TRF417-en ma csak az olajat változtattam a gátlókban, 450-ről elől 550, hátul 500-asra. Egyébként nagyon jó volt az autó, egész nap.
A Yokomo BD5 WX-en szinte minden akksi után apróbb változtatásokat csináltunk. 450-esről 600-asra cseréltük az olajat, döntöttünk az első gátlókon, illetve az első fogaskerekes diffit újraépítettük. Talán egyszerűnek hathat a feladat, de a benne lévő gyurmával meggyűlt a bajunk, de mivel nagyon sokat jelent az autó kanyarodási sebességében, ezért muszáj volt újraépíteni. A hátsó kerékösszetartást 2.5 fokról, 3 fokra emeltük, és az első stabikat puhábbra cseréltük, így végül nagyon jó lett az autó. A japán mérnökökkel érkező gyári Yokomo csapat nagy figyelmet fordít minden versenyzőre aki ilyen autóval versenyez. Készségesen segítettek bármilyen kérdésünk is volt. A nap végén, este 8-tól 10-ig még lehetőség volt szabadedzésre, ekkor próbáltam minél többet a modified autómmal gyakorolni. Az autó jól viselkedett, de derekas feladat ilyen nehéz pályán a 4 körös motorral szerelt autót a nem túl megbocsájtó kerékvetőkhöz a lehető legközelebb irányítani. Összesen körülbelül 25 akksit sikerült ma autózni.
2011.07.08. Andernach, 3. nap
A mai napon a Stock autóval maximálisan elégedettek voltunk, ezért frissítésként újraépítettük a gátlókat. Az első két szabadedzős futam után, a többi versenyzőt figyelve úgy éreztük, picit lassabbak vagyunk. Az első időmérő futamra új motort, akkumulátort, és gumit is tettünk fel annak érdekében, hogy gyorsabbak lehessünk. Nagyon eltérő gumi kenési technikákat láthattunk, és most már tudjuk, hogy egyszerre több tapadásnövelőt használni sem akadály.
Az első időmérőn hiba nélkül sikerült autózni, azonban elég nagy forgalomba keveredtem a pályán, és feltartottak az utolsó pár körben. A második időmérő futamon, amit este háromnegyed 10-kor, a szürkületbe futottam, sikerült teljesen hibátlanul, mások által kevésbé zavartatva autózni, azonban ez a teljesítmény is csak a 13. helyre volt elegendő.
A Modified autóval nem tudtunk továbblépni az előző napi szintnél. Az első időmérő futam gyengén sikerült, mert nagyon könnyen borult az autó az új gumival, illetve a karosszériámat is beakasztották egyszer. A nap végén a gátlókba titánium gátlószárat tettünk, a kormányművet kihézagoltuk, illetve az szervókart erősebbre cseréltük.
A mai utolsó futamnak 22 óra 5 perckor lett vége, ahol segítő voltam. Szombat reggel 8:28-kor már ismét időmérő futamon kell lennem.
2011.07.09-10. Andernach, 4-5. nap
Szombat este lazíthattunk egy kicsit. Épp egy árverésre értünk vissza, melyben Japánnak gyűjtenek pénzt, a katasztrófa utáni helyreálláshoz. Ez egy rendkívül nagyvonalú gesztus, ráadásul olyan köntösbe tudták burkolni, hogy végül show lett belőle. A lényeg, hogy különböző gyártók, versenyzők, boltok felajánlanak különböző kiegészítőket, és azokért licitálnak a modellezők. A videón Ronald Völker autójáért licitáltak, és véletlen pont Marc Rheinard, illetve testvére tudta a legmagasabb licitet adni :-) . Elmondani nem tudom, mekkora élmény volt ott lenni.
A döntő futamok napján nem nyúltunk a Stock autóhoz, a gátlókat persze újraépítettük, a hasmagasságot újraellenőriztük, de a beállításokon nem változtattunk. Amit máshogy csináltunk az a gumikenés. Szinte az összes "nagyobb" versenyző más kenési technikát alkalmazott. Voltak akik a futam kezdetéig melegítették a gumit 50 fokra, volt aki 65 fokra fél óráig, és még sorolhatnám. Többféle tapadásnövelőt mi is kipróbáltunk, mindegyiknek voltak előnyei és hátrányai. Végül a Marc Rheinard-os tapadásnövelőnél maradtunk, az volt a legjobb.Az utolsó döntő futam nagyon izgalmas volt, az utolsó percekben Gabi az első helyre küzdötte fel magát, de a nagyon agresszív svájci versenyző kilökte, így csak harmadik lett végül. Az összesítésben a 17. helyet sikerült elcsípni megközelítőleg 150 versenyzőből.
A modified kategória sokkal nehezebb dió volt. Az autón rengeteg beállítást sikerült tesztelni,az utolsó döntő futamokra megtaláltuk a legkezesebb setupot. Bár a modified kategóriába csak a 68. helyet értük el. elmondhatjuk, hogy rettentően sokat tanultunk a Yokomo csapattól, mindig segítőkészek voltak, valamint kimodhatjuk hogy nagy tartalékok vannak még az autóban, hiszen rádöbbentünk, hogy egy titánium gátlószár, és egy jó helyre betett 0.5mm-es hézagoló csodákra lehet képes. Rendkívül sokat tanultunk az elmúlt napokban. Ahhoz hogy még eredményesebbek legyünk, még többet, és többet kell gyakorolnunk. Következő ETS futam októberben lesz. Reméljük eljutunk rá, és folyamatosan tudósíthatunk titeket a fejleményekről.